A kínai PC-gyártó közlése szerint az észak-karolinai Whittsett-ben felépülő gyárból a "Think" márkacsaládhoz tartozó laptopok, asztali gépek, táblák és szerverek kerülnek ki, amelyeket az amerikai piacokon értékesítenek majd. A Lenovo nem adott információt a beruházás anyagi oldaláról, de azt elárulta, hogy az új telephellyel 115 munkahelyet teremt.
A Lenovo eddig Kína mellett Brazíliában fejlesztette gyártókapacitásait, az amerikai telephelyen a gyártás költségei természetesen magasabbak lesznek, de lendületet adhatnak a cég amerikai tevékenységének azon a piacon ahol a negyedik helyet foglalja el. David Schmoock, a Lenovo észak-amerikai elnöke szerint a döntésben szerepet játszik az is, hogy az amerikai vásárlók értékelik, ha egy cég az országukban is termel. A menedzsment állítja, hogy nem csak PR-fogásról van szó, Gerry Smith, a Lenovo globális ellátási láncának vezetője úgy látja, ezzel is közelebb kerülnek a termelés legnagyobb piacokra telepítéséhez. "Most már elég nagyok vagyunk ahhoz, hogy ezt az Egyesült Államokban is megtegyük" – fogalmazott a menedzser.
A Lenovo úgy látja, az amerikai üzem megnyitása nem azért szükséges, mert ezzel javíthatnak a cég imázsán, mivel "a vásárlók tudják, hogy a Lenovo globális vállalat". Schmoock a WSJ szerint itt arra utal, hogy az amerikai kormány nemzetbiztonsági okokra hivatkozva következetesen kizárja a legnagyobb kínai tech vállalatokat a közbeszerzésekből, aminek főként a hálózati eszközöket gyártó Huawei és a ZTE látja kárát.
A közelmúltban mind a két említett cég vezetőinek egy kongresszusi bizottsági meghallgatáson olyan kérdésekre kellett felelniük, mint: "mit tenne, ha a kínai kormány az amerikai ügyfeleiről kérne információkat?". Obama elnök a közelmúltban személyesen akadályozta meg, hogy egy kínai kézben lévő vállalat szélerőmű telepeket vásároljon Oregonban, arra hivatkozva, hogy a terület repülésbiztonsági okokból nem adható át.
Az IDC adatai szerint a Lenovo a globális PC-piac 15 százalékát tudhatja magáénak, ezzel a második helyen áll a HP mögött, az Egyesült Államokban viszont csak 8 százalékos a részesedése, ezzel negyedik a HP, a Dell és az Apple mögött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.