BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fejlesztett a Knaus-üzem

Egymillió eurós gyártókapacitás-fejlesztést hajtott végre a nagyoroszi Knaus Tabbert Kft., pedig két éve még az volt a legjobb hír a társasággal kapcsolatban, hogy tulajdonosa nem számolja fel a gyárat.

Felavatták Nagyorosziban a kempingjárműgyártó Knaus Tabbert Kft. egymillió eurós beruházás révén létesült új gyártóbázisát. A beruházást a cég csaknem teljes egészében saját forrásból, illetve anyavállalati segítséggel valósította meg – tájékoztatta lapunkat Botka József, a Knaus Tabbert Kft. ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve, hogy a gyár gyártókapacitásának fejlesztése során felépült egy 800 négyzetméteres logisztikai csarnok, és végrehajtották egy 1400 négyzetméteres csarnok teljes modernizálását. A gyártósoron automatikus vezérlés mozgatja a sínrendszeren gördülő lakóautókat. Ez a módszer Európában egyedülálló, lényegében az autóipari normáknak a gyártásba való bevezetését és a hatékonyság mintegy 15 százalékos növekedését jelenti. A tulajdonos, a holland HTP befektetői csoport a cég németországi gyárai  termelékenységét is növeli. Az ottani Tabbert-gyárban épp most folyik egy hétmillió eurós beruházás és a kapacitásbővítés mellett újratervezik a járműmodelleket is.

A Knaus Tabbert Kft. a világválságig végig nyereséges volt, legjobb eredményét éppen a krízis  kitörése előtti július végén zárt  üzleti évben érte el. A német anyacég csődje miatt azonban sokáig bizonytalanná vált a jövője, amíg a holland HTP befektetői  csoport meg nem mentette. A német anyacég csődje után az új tulajdonosi kör hamar rájött, hogy Nagyoroszit nem áldozhatják föl. A magyarországi  gyártás ugyanis sokkal olcsóbb, mint a német, és Nagyorosziban létrejött egy számottevő fejlesztői potenciál is. A magyar mérnökök által létrehozott járműtípusok mindig is jól szerepeltek a  piac előszobájának számító nyár végi nemzetközi kempingjármű szalonon, Düsseldorfban.

Miután az új vezetés felélesztette a Knaus addig parkoló pályán tartott márkáját, a Weinsberget, a magyar üzem is jelentősen kivette a részét két éve a márka lakókocsijainak fejlesztésében és a Weinsberg 3,5 tonnás furgonból készülő kempingbusz változatát, a Cara-Bust már Nagyorosziban fejlesztették tavalyelőtt, akárcsak az évek óta – még a  válságos időkben is – keresett  Box Star kempingbuszt. Ez utóbbiakat is folyamatos fejlesztik a német termékmenedzserek iránymutatásával.
Ezek a kompakt kempingjárművek Nyugat-Európában egyre népszerűbbek: a 3-4 évvel ezelőtt évi 5-6 ezer darabos európai piac szépen halad a tízezer felé.

A Knaus Tabbert Kft. tulajdonosok a trendet látva döntöttek a nagyoroszi üzem termelésének átfogó modernizációjáról. Így tehát a vállalatcsoport magyar leányvállalata a konszernen belül a zárt kocsiszekrényű kisteherautókból kialakított kempingbuszok gyártásának központja maradt. Igaz, a konszern tavaly megvásárolta a bajorországi obermeitingeni székhelyű Bavaria Camp nevű céget, amely az ilyen járművek egyedi kialakítású és luxuskivitelű modelljeit gyártja, de viszonylag kis számban, évente körülbelül száz darabot. A mintegy 300 embernek munkát adó magyar üzem ugyanakkor 2003 óta gyárt ilyen járműveket: az akkori évi 4000-4500 darabos lakókocsi-gyártás mellett kezdte el évi 300 darabbal. Ezt követően 2008-ig, az anyavállalat csődjéig, évente 400-500 kempingbusz készült Nagyorosziban, majd ez a mennyiség az elmúlt évben elérte az ezret. Botka József szerint az idei évet előreláthatólag 1630 kempingbusz kiszállításával zárja a cég. Mindezek mellett 2009-től a nagyoroszi lakókocsigyártás évi 2000 darabos szint körül stabilizálódott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.