Felavatták Nagyorosziban a kempingjárműgyártó Knaus Tabbert Kft. egymillió eurós beruházás révén létesült új gyártóbázisát. A beruházást a cég csaknem teljes egészében saját forrásból, illetve anyavállalati segítséggel valósította meg – tájékoztatta lapunkat Botka József, a Knaus Tabbert Kft. ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve, hogy a gyár gyártókapacitásának fejlesztése során felépült egy 800 négyzetméteres logisztikai csarnok, és végrehajtották egy 1400 négyzetméteres csarnok teljes modernizálását. A gyártósoron automatikus vezérlés mozgatja a sínrendszeren gördülő lakóautókat. Ez a módszer Európában egyedülálló, lényegében az autóipari normáknak a gyártásba való bevezetését és a hatékonyság mintegy 15 százalékos növekedését jelenti. A tulajdonos, a holland HTP befektetői csoport a cég németországi gyárai termelékenységét is növeli. Az ottani Tabbert-gyárban épp most folyik egy hétmillió eurós beruházás és a kapacitásbővítés mellett újratervezik a járműmodelleket is.
A Knaus Tabbert Kft. a világválságig végig nyereséges volt, legjobb eredményét éppen a krízis kitörése előtti július végén zárt üzleti évben érte el. A német anyacég csődje miatt azonban sokáig bizonytalanná vált a jövője, amíg a holland HTP befektetői csoport meg nem mentette. A német anyacég csődje után az új tulajdonosi kör hamar rájött, hogy Nagyoroszit nem áldozhatják föl. A magyarországi gyártás ugyanis sokkal olcsóbb, mint a német, és Nagyorosziban létrejött egy számottevő fejlesztői potenciál is. A magyar mérnökök által létrehozott járműtípusok mindig is jól szerepeltek a piac előszobájának számító nyár végi nemzetközi kempingjármű szalonon, Düsseldorfban.
Miután az új vezetés felélesztette a Knaus addig parkoló pályán tartott márkáját, a Weinsberget, a magyar üzem is jelentősen kivette a részét két éve a márka lakókocsijainak fejlesztésében és a Weinsberg 3,5 tonnás furgonból készülő kempingbusz változatát, a Cara-Bust már Nagyorosziban fejlesztették tavalyelőtt, akárcsak az évek óta – még a válságos időkben is – keresett Box Star kempingbuszt. Ez utóbbiakat is folyamatos fejlesztik a német termékmenedzserek iránymutatásával.
Ezek a kompakt kempingjárművek Nyugat-Európában egyre népszerűbbek: a 3-4 évvel ezelőtt évi 5-6 ezer darabos európai piac szépen halad a tízezer felé.
A Knaus Tabbert Kft. tulajdonosok a trendet látva döntöttek a nagyoroszi üzem termelésének átfogó modernizációjáról. Így tehát a vállalatcsoport magyar leányvállalata a konszernen belül a zárt kocsiszekrényű kisteherautókból kialakított kempingbuszok gyártásának központja maradt. Igaz, a konszern tavaly megvásárolta a bajorországi obermeitingeni székhelyű Bavaria Camp nevű céget, amely az ilyen járművek egyedi kialakítású és luxuskivitelű modelljeit gyártja, de viszonylag kis számban, évente körülbelül száz darabot. A mintegy 300 embernek munkát adó magyar üzem ugyanakkor 2003 óta gyárt ilyen járműveket: az akkori évi 4000-4500 darabos lakókocsi-gyártás mellett kezdte el évi 300 darabbal. Ezt követően 2008-ig, az anyavállalat csődjéig, évente 400-500 kempingbusz készült Nagyorosziban, majd ez a mennyiség az elmúlt évben elérte az ezret. Botka József szerint az idei évet előreláthatólag 1630 kempingbusz kiszállításával zárja a cég. Mindezek mellett 2009-től a nagyoroszi lakókocsigyártás évi 2000 darabos szint körül stabilizálódott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.