A BDO 14 ország és térség pénzügyi igazgatóit (CFO) kérdezte arról, mely országokban szándékoznak globális stratégiájuk részeként terjeszkedni. A válaszok alapján felállított úgynevezett globális piaci lehetőség mutatója szerint ma egyértelműen Kínát jelölik meg a szakemberek legkedvezőbb terjeszkedési célpontként, utána az Egyesült Államok, Brazília, India és Németország következik.
A felmérésből az is kiderül, hogy a cégek terjeszkedési stratégiáját ma elsősorban a kiszemelt piacok nagysága, a helyi infrastruktúra, az emberi erőforrások, a piacra lépési lehetőségek nehézségi foka, a fogyasztói piac mérete és az olcsó munkaerő határozza meg. A potenciális piac nagysága minden korábbinál fontosabb szerepet tölt be: az első hét legvonzóbbként megjelölt ország a 2011-es globális GDP felét adta.
A BRIC országok - Brazília, Oroszország, India és Kína - népszerűsége az előző évi felméréshez képest számottevően megnőtt: míg tavaly csupán a CFO-k 29 százaléka tartotta ezeket vonzó és reális terjeszkedési célpontnak, idén már a válaszadók fele jelölte meg valamelyik BRIC-országot leendő piacai között. Az országcsoport népszerűségének felfutásához az eurózóna gondjai és a fokozódó bizonytalanság is hozzájárultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.