Elszalasztott alkalomnak nevezte a két óriás iparvállalat fúziójának elmaradását a Bild, a lap szerint Angela Merkel nem volt elég bátor ahhoz, hogy igent mondjon a vállalatok egyesítésére. Hasonló véleményt fogalmaz meg a Die Welt, a konzervatív újság szerint bár akár büszkévé is tehetné a németeket, hogy kormányfőjük ekkora hatalomra tett szert Európában, a német kormány most elpocsékolt egy fontos lehetőséget azért, hogy ezzel fenntartsa a német állam befolyását egy vállalatban.
A lap itt arra céloz, hogy az Airbust gyártó EADS-ban kényesen vigyáztak a német és francia részvényarány egyensúlyára, Berlin pedig mindent elkövetett azért, hogy megtartsa befolyását az iparvállalatban. Ennek a stratégiának a része volt az is, hogy miután a Daimler közölte, hogy megválik EADS-részvénycsomagjától, a német állam elhatározta, hogy megvásárolja a pakkot. Mindez nem volt a franciák ínyére, akik így is sokallották a német befolyást a cégben, főleg, mert nem sikerült keresztülvinni a tervüket, amivel nagyobb jelentőséget kapott volna a Toulouse-i gyártóközpont.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung a két vállalat vezetését teszi felelőssé a kialakult patthelyzetért, hozzátéve, hogy a német, mind a francia oldal hibás, amiért nem voltak hajlandóak részben feladni pozíciójukat az új óriásvállalat létrehozása érdekében. A Süddeutsche Zeitung ennél is továbbmegy és kijelenti, hogy Berlin azt képzeli, hogy irányítja az EADS-ot, holott, a dolgozók biztonságát nem az állami gyámkodás, hanem a termék versenyképessége jelenti. A lap nem jósol nagy jövőt az Airbus gyártójának. A Handelsblatt szerkesztősége hasonló véleményen van, leszögezve, hogy a német államnak tudnia kellett volna, mit kezd a vállalattal, amikor a fő részvényesévé vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.