Félmilliárdos költséggel 10 ezer négyzetméterrel bővíti konténerterminálját a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. mivel a jelenlegi 80 ezer négyzetméternyi terület már kicsinek bizonyult. A fenti összegből ugyanakkor felépül egy 600 négyzetméteres irodaépület is, amelybe a jövő év első negyedében költözhet be a konténerterminál üzemeltetője, a Mahart Container Center Kft. A csepeli konténerterminál bővítése azért is komoly beruházást igénylő munka, mert az előírások szerint a betonnak száztonnás terhelést kell elbírnia. Ezért az akár 30-40 tonnás konténereket is mozgató óriástargonca alá félméteres betonalapot kell építeni. A szabadkikötőbe – ahol egyszerre 18 hajó rakodhat – túlnyomórészt vasúton érkező szállítmányok részben közúton, részben vízi úton folytatják útjukat célállomásaikra.
A kikötőben tavasszal fejeződött be annak a csepeli szennyvíztisztítóba vezető szennyvízcsatorna fővezetéknek a fektetése, amelyhez a későbbiekben készülnek el a telephely leágazásai. Ezt megelőzően, négy éve, két, egyenként 1,5 milliárd forint értékű uniós pályázaton nyert el támogatást az összesen 156 hektáros terület gazdája, az állami tulajdonban lévő Mahart-Szabadkikötő Zrt.
Az egyik pályázat a kamionok hajókra való fel- és lehajtását szolgáló komplett ro-ro kikötő építését támogatta. A kivitelezés során egyebek között több mint százezer köbméter földdel töltötték föl a kettes kikötőmedence befejezetlen végét. A ro-ro kikötőben jobbára az exportra kerülő Suzuki autókat hajózzák be Csepelen, ahova ugyanakkor mezőgazdasági nehézgépek érkeznek vízi úton.
A másik pályázat a két kikötőmedence teljes kotrására, lőszer-mentesítésére, partfalépítésére, valamint a belső vasúti hálózat bővítésére vonatkozott. A 84 éves csepeli szabadkikötőben 15 kilométernyi iparvágány van. A vasúti pályaépítés révén a konténerterminált – amelynek forgalma a válság kitörését követően is emelkedett – jobban ki tudják használni.
A Mahart-Szabadkikötő Zrt. tulajdonában van a 156 hektáros földterület, míg az azt üzemeltetető, és az üzemeltetetői jogot 2005-ben 75 évre elnyert Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-t hat éve privatizálták. A társaságot az új tulajdonosi csoport, a Multicont Terminál Szolgáltató Kft.–Erdért Zrt. konzorciuma 2006 augusztusában vette át.
A BSZL privatizációs szerződésében a kikötő területének, infrastruktúrájának, valamint épületeinek és raktárainak üzemeltetési és haszonélvezeti jogát kapta meg, ugyanakkor a befektetői csoporthoz kerültek a kikötői daruk, az emelőgépek és berendezések, valamint a kikötői leányvállalatok üzletrészei. Ezek közül a regensburgi Preymesser Beteiligungs GmbH tulajdonában volt, és a BSZL-től már 2006-ban megvásárolta a Ferroport Fedett Átrakó és Raktározó Kft.-t, a Mahart Container Center Kft.-t pedig néhány éve a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. tulajdonában van. Így a BSZL kezében csak a Gabonatárház Kft. maradt, amely az uszályok ki- és berakodását, valamint az ömlesztett áruk kezelését végzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.