BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt a profitja Orbán Viktor egyik kedvenc multijának

A Coca-Cola nyeresége 3,9 százalékkal növekedett a harmadik negyedévben, nagyrészt azért, mert a vállalat visszavágta költségeit – írja a MarketWatch.

A Coca-Cola az ingadozó globális gazdasági viszonyok között növelni tudta profitját. Muhtar Kent, a vállalat vezére azt mondta, hogy a vállalat termékei sokkal egészségesebbek most, mint valaha.

A világ legnagyobb üdítőital gyártójának azzal kellett szembenéznie, hogy az Egyesült Államokban csökken az üdítőital-fogyasztás, miközben emelkednek a nyersanyag költségek. Az európai és kínai gazdasági bizonytalanságok is nehézséget okoznak.

A Coca-Cola 2,31 milliárd dolláros profitról számot be, vagyis az egy részvényre jutó nyereség 50 cent lett. Egy évvel korábban – ugyanebben a periódusban – 2,22 milliárdos profitot ért el a cég, részvényenként 48 dollárt. A bevételek 0,8 százalékkal emelkedtek, 12,34 milliárd dollárra.

Stratégiai megállapodás

"Az európai válság kikényszerítette átalakulás miatt lassan közhelyszámba megy a nemzetközi politikában az a mondat, hogy a világ többé már nem lesz olyan, mint a válság előtt volt. Az azonban biztos, hogy ha csak egy dolog is marad abból a régi világból, ami ott lesz a jövőben is, az a Coca-Cola" – mondta Orbán Viktor, miután júliusban stratégiai megállapodást írt alá a Coca-Cola HBC Magyarországgal. A miniszterelnök ezzel utalt arra, hogy az üdítőital receptje titkos.

Úgy vélekedett: fantasztikus teljesítmény és a legnagyobb elismerésre méltó az az újítás, "hogy összevegyítenek valamit valamivel (...), azt felhígítják, és utána az egész világon megitatják".

"A Coca-Cola Magyarországon fantasztikus karriert futott be: tiltott ital volt, aztán átkerült a tűrt kategóriába, most pedig Magyarország a saját gazdasági reményeinek egy részét is a Coca-Cola itt működő gyárához fűzi" - zárta beszédét a kormányfő.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.