BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Coca-Cola magyar almából készíti ezentúl ivólevét

A Coca-Cola dunaharaszti palackozója ezentúl külföldi helyett magyar almából állítja elő az almaivólét - közölte a vidékfejlesztési miniszter kedden Dunaharasztiban, amikor a gyárba megérkezett Szabolcsból az első, almasűrítményt szállító tartálykocsi.

A kormány néhány hónapja kötött együttműködési megállapodást Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-vel, és ennek eredménye, hogy első lépésként évi 7500 tonna hazai almát vesz át a társaság - mondta Fazekas Sándor. 

A hazai ültetvényeken termesztett gyümölcsből a vásárosnaményi Agrana feldolgozójában készítenek sűrítményt, és ebből állítják elő a Coca-Cola Cappy márkájú gyümölcslevét. Ezzel a Magyarországon termő mintegy félmillió tonna alma 1,5 százaléka talál állandó, biztos átvevőre. A tervek szerint ezt a mennyiséget megkétszerezik, később 15 ezer tonna almát dolgoznak majd fel gyümölcslének a dunaharaszti palackozóban - fejtette ki a miniszter.

Hozzátette, az almaüzlet nyomán lendületet kaphat a hazai gyümölcstermesztés, felértékelődik az agrárium, a jelenlegi 36 ezer hektárnyi ültetvény kibővítésével újabbakat telepítenek. Ez gazdasági modellként is szolgál: a helyben megtermelt termék valamelyik nagyvállalaton keresztül a külpiacon is versenyképes cikké válhat. 

A Coca-Colával kötött megállapodás eredményeként 100 szabolcsi család jutott állandó megélhetéshez - hívta fel a figyelmet Fazekas Sándor.

A Coca-Cola Magyarország a magyar almából előállított gyümölcslével exportpiacokat is meg kíván hódítani - mondta Tarsoly József, a társaság vezetője. A tervek szerint az almát követően a Cappy gyümölcslevek közül az őszi-, a sárgabarack- és a szőlőitaloknál is a magyar alapanyag felhasználására térnek át. A Coca-Cola palackozója jelenleg 1250 alkalmazottat foglalkoztat, és további 17 ezer embernek nyújt megélhetést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.