A vállalat akkortól már nemcsak gyümölccsel, hanem zöldséggel és hússal is foglalkozott. A profilbővülés egyébként azóta is töretlen, hiszen a cég feldolgozói kapacitásában a gyümölcs ma már csupán hat százalékot tesz ki.
Az 1990-ben részvénytársasággá alakult cég életében 1992-ben jött a fordulat, miután kiderült, a cégnek egyre inkább friss tőkére van szüksége. „Ekkor Nürnbergben tárgyaltam Theo Schöller úrral, a nevét viselő jégkrémgyártó alapítójával, aki komolyan érdeklődött a cég megvásárlása iránt. Két kérésem volt: forgóalap és fizetésemelés a dolgozóknak. Schöller úr végül '92-ben megvásárolta a cég részvényeinek száz százalékát, így a Mirsa a Schöller holding részévé vált.”
„A forgóalap esetében beleegyeztek, hogy egyszemélyes aláírási jogom legyen,. A béreket illetően már nehezebb dolgunk volt. Amikor a Schöller úr és tanácsadói jelenlétében megtartott értekezleten felvetődött, megkérdezték, milyen bérfejlesztésre gondoltam. Két-három százalékra – próbáltak puhatolózni. Erre azt feleltem, ötvenszázalékos béremelés kellene. El lehet képzelni, milyen csend lett a teremben. Schöller úr elgondolkodott, majd azt mondta: harminc és ötven százalék között rendben lesz. Mivel a tanácsadók megsúgták, meg ne merjem lépni az ötvenszázalékos béremelést, ezért 48 százalékos lett. Nem lett belőle semmi baj, Schöller úr végig nagyon fair ember volt. Kisvállalkozóként kezdte árulni a fagylaltot egy triciklivel, ebből csinált világcéget. Ez a hosszú út és a kemény munka meglátszott a hozzáállásán is.”
A cég helyzete azonban egy újabb évtized után megváltozott. „2001-ben a Nestlé a teljes Schöller holdingot felvásárolta a stratégiai céljai érdekében. A Nestlének azonban nem kellettünk, kevesellték az általunk termelt profitot. A rákövetkező évben meghirdették a vállalatot eladásra. Én is pályáztam, Svájcból meg is kaptam az engedélyt, nem volt kifogásuk. Bankhitelt vettem fel, és 2003 elején megvettem a céget.”
Az immár Losó József tulajdonába került vállalkozás ettől kezdve gyors terjeszkedésbe kezdett, és fejlődött. 2004-ben megvásárolta a domoszlói hűtőházat, 2006-ban pedig a Miskolci Hűtőipari Vállalatot. 2009-ben aztán megvette a Mirelite Csepel Kft. eszközeit. 2010 januárjában cég megvásárolta a Mirelite márkanevet, februárban pedig a vállalat neve Mirsa Zrt.-ről Mirelite Mirsa Zrt.-re változott. Azóta családi vállalkozásként működik a vállalkozást.
A cikk teljes terjedelmében a Manager Magazin novemberi számában olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.