BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A turizmus túl van a válságon?

Európában talán a turizmus az egyetlen iparág, amely dacol a válság hatásaival. Ezért koránt sem mindegy, hogy milyen markentinggel próbáljuk meg Magyarországra csalogatni a turistákat.

Holnap mutatja be 2013-as marketingtervét a Magyar Turizmus Zrt. Úgy tudjuk, hogy belföldön az egészségturizmus, a bor és gasztronómia, a vízparti és az ökoturizmus tartozik majd a kiemelt turisztikai termékek közé. Külföldön pedig Budapest, Balaton, egészségturizmus, hivatásturizmus, fesztiválok és a nagyrendezvények a sorrend. Bár a költségvetés nem végleges, 12,5 milliárd forint áll a turisztikai célelőirányzat rubrikában, ami másfél milliárddal több, mint az idén, ezért jövőre legalább hatmilliárd forint jut a cég működési és marketingköltségeire.

Bizakodásra ad okot, hogy az ITB World Travel Trends Report egyik fő megállapítása is az: bár Európában a turisztikai ágazat sem tudta még függetleníteni magát a kontinens gazdasági helyzetétől, de az általános tendencia továbbra is pozitív. A gazdasági feszültségek ellenére az előrejelzések 2013-ra óvatosan optimisták. Az ITB mintegy 1-2 százalékos növekedést jósol az európai kiutazások területén. Főleg az oroszok utazási kedve nőhet, de az angolok és a németek is 3-5 százalékkal többet utazhatnak. Kína pedig már 2013-ra megszerezheti a globális turisztikai piac 8 százalékát. Már csak az európaiaknak az egyharmada gondolja úgy, hogy a recesszió hatással lenne a utazási terveire. Összesen a megkérdezettek 28 százaléka mondta azt, hogy 2013-ban többet akar utazni, mint az idén, 21 százalékuk viszont kevesebb utazásban bízik.

Az Európai Turisztikai Bizottság legutóbbi jelentése szerint az európai turizmus lassuló ütemben, de tovább bővült 2012 harmadik negyedévében. A kedvező tendencia mögött elsősorban az erősödő régión belüli forgalom áll, de a tengerentúli forgalom is növekedett. A regionális légi közlekedési adatok stabil keresletre utalnak, a szállodai foglaltsági adatok némiképp csökkentek. A legfrissebb európai turisztikai statisztikák szerint a kedvezőbb árú és közelebbi desztinációk, illetve a belföldi turizmus, továbbá a nem szállodai szálláslehetőségek egyre népszerűbbek, ami a szakértők szerint elsősorban a gazdasági nehézségeknek tudható be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.