A 24/7 Wall Street elemző cég ugyanis minden évben összeállítja annak a tíz márkának a listáját, amelyről a legvalószínűbbnek tartja, hogy el fog tűnni az amerikai piacról. A szeptember végén nyilvánosságra hozott lista hatodik helyén szerepelt az American Suzuki Motor Corp., mégpedig azzal a kommentárral, hogy a helyezésben az egyre gyengébb értékesítési mutatók mögött az autók megítélése is szerepet játszott.
A márka értékesítési gondjait az is jelezte, hogy ebben az évben már valamennyi Suzuki autóra nulla százalékos, hét éves hitelkonstrukciót kínáltak. Ám ezzel sem sikerült felzárkóznia a többi japán márkához. Olyannyira nem, hogy októberben csupán 310 személygépkocsit és 1729 kisteherautót értékesített az USA piacán, ahol az említett két kategóriából – 6,9 százalékos növekedéssel – együttesen 1,09 millió jármű talált gazdára.
Ma a Suzuki ugyanakkor a jen tartósan erős árfolyamát okolta veszteségekért és a kivonulásért. A General Motors-szal kötött együttműködési szerződésének felbontása és kanadai gyárának 2009-es bezárása óta a Suzuki Japánból exportált gépkocsikat az Egyesült Államokba, tavaly azonban mindössze 26 619 ezer autót értékesített az amerikai piacon.
A Suzuki közlése szerint a motorkerékpár-üzletágat nem érinti a döntés, Hawaii-n pedig a gépkocsi-kereskedést sem függeszti fel. A kisautókra összpontosító autógyártó az amerikai kivonulás ellenére az erősödő délkelet-ázsiai piacokon és Indiában évről-évre jelentősen növelni tudja eladásait.
Hullottak a fejek
A cég 2007-ben zárta legjobb évét az Egyesült Államokban, amikor 102 ezer autót adott el. Azóta folyamatos volt a lejtmenet, ezért a cégalapító Michio Suzuki unokája, Rick Suzuki már 2008 nyarán távozott az American Suzuki általa egy évtizede betöltött elnöki posztjáról. A következő év januárjában a márka 3655 darabos amerikai eladásai 49 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól, ezért azonnal menesztették az American Suzuki értékesítési elnökhelyettesét, Gary Akint is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.