Éppen két hónapja jelentette be a Magyar Suzuki Zrt., hogy az év utolsó két hónapjában egy műszakra csökkenti a kétműszakos munkarendet, és ezáltal az idei évre korábban tervezett mintegy 170 ezerrel szemben csupán 155 ezer gépkocsit szállít ki a megrendelőknek.
Az európai autóipari szövetség, az ACEA legfrissebb adatai szerint ugyanis a harminc EU és EFTA-országban szeptemberben 11 százalékkal szűkült a piac.
A cég mindazonáltal úgy döntött, hogy nem csökkenti a munkaerő-állományát, és a nehézségeket a munkarend megváltoztatásával hidalja át. Igaz, a Magyar Suzuki a 2010 végi 3348-cal szemben az elmúlt év végén már csak 2983 embernek adott munkát, most pedig 3100 alkalmazottról tájékoztatta lapunkat.
Ebben az évben olyan, a gyártáshoz közvetlenül kapcsolódó beruházásokat hajtott végre, amelyek a termékpaletta változásához kapcsolódnak. Például a hegesztőüzem automatizálása ma már több mint 90 százalékos.
A hegesztőüzem automatizálása összefügg azzal, hogy körülbelül egy év múlva kerül az európai autókereskedőkhöz a jelenlegi SX4 modell utódja, amelynek nevéről még nem döntött a japán anyacég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.