Szerényebb számban akadnak a listán vasútépítési feladatok is, főként rekonstrukciók, intermodális pályaudvari fejlesztések, villamosítások. Bekerült a kiemelt jelentőségű beruházások közé a budapesti 1-es és 3-as villamosvonal felújítása és fejlesztése is.
A 77 projekt úgy állt össze, hogy az új kormányrendelet nemzetgazdasági szempontból kiemelt üggyé nyilvánította az országban folyó 24 (autópálya építéshez kapcsolódó) közútfejlesztést, majd a kört kibővítette a miskolci közlekedésfejlesztési elképzelésekkel, a Wekerle Tervben javasolt határ menti közútfejlesztésekkel, és számos más közúti és vasúti fejlesztéssel.
Az utak és vasutak használói mellett értelemszerűen főként az út- és vasútépítő cégek járnak jól a kiemelt jelentőségű projekttel, főleg, hogy a legutóbbi statisztikák szerint is az útépítések húzták leginkább a területet. Szeptemberben a hazai egyéb építmények építése 9,4 százalékkal nőtt, idei tartoznak az út- és vasútépítési munkák, de mellettük ide sorolandók a speciális szaképítés ágazat egyéb építménye is. (Az épületek építése 4,2 százalékkal emelkedett.)
A határmenti összeköttetések említett bővítése a közelmúltban más oldalról, nemzetközi megállapodások részeként is terítékre került. November 16-án Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a román társtárca képviselőivel a két ország közötti, további 57 közúti határátkelőhely létesítéséről egyeztetett Szatmárnémetiben, ahol téma volt a vasúti kapcsolatok erősítése is. A tervezett magyar-román keretegyezmény arra a mintára készülne az NFM közleménye szerint, amilyen már Szlovákiával is létrejött az államhatáron lévő és építendő utakhoz tartozó közúti határátkelőhelyekről.
Terítékre kerültek Szatmárnémetiben olyan egyéb út, híd-, komp-, kerékpárút építések és fejlesztések is, amelyekhez viszont nincs szükség újabb, külön államközi szerződésekre. Eldöntötték, hogy létrejön majd négy új bizottság a közelmúltban ratifikált autópálya határmetszéspontokról szóló nemzetközi szerződésből fakadó feladatokra. A 448 kilométeres magyar-román határszakaszon ma 10 közúti átkelő van, egymástól átlag 45 kilométerre. Az 57 új határátkelő létesítésével a határt 6,7 kilométerenként lehet majd keresztezni.
A társulás átépíti a A Rottenbiller utca – Rákóczi út – Fiumei út – Kerepesi út – Thököly út csomópontot, elbontja a Rákóczi úti aluljárót, rendezi a Keleti pályaudvar előtti teret, a pályaudvar Thököly úti oldalát a Verseny utca torkolatával együtt, egészen a Hernád utcáig.
A társulás átépíti a A Rottenbiller utca – Rákóczi út – Fiumei út – Kerepesi út – Thököly út csomópontot, elbontja a Rákóczi úti aluljárót, rendezi a Keleti pályaudvar előtti teret, a pályaudvar Thököly úti oldalát a Verseny utca torkolatával együtt, egészen a Hernád utcáig. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.