A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti beszámoló alapján 9,369 milliárd forint bruttó árbevételt ért el a Zwack az első fél évben, amely 7,6 százalékkal marad el a bázis időszakban teljesített árbevételétől. A beszámoló szerint az üzleti év első fél évében (2012. április 1-jétől szeptember 30-ig) a nettó értékesítés 5,762 milliárd forint volt, 5,7 százalékkal alacsonyabb a bázisnál.
Az üzemi eredmény az első fél évben 633 millió forint volt, ez 299 millió forinttal, 32,1 százalékkal marad el a tavalyi első félévitől.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 5,111 milliárd forintot tett ki, szemben a tavaly első félévi 5,510 milliárd forinttal. A belföldi értékesítésen belül a saját termelésű termékek forgalma 8,2 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a prémium termékek belföldi árbevétele 0,2 százalékkal, a minőségi termékeké 13,5 százalékkal, a kommersz portfolió árbevétele 57,3 százalékkal esett.
A szeszipari cég által forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,3 százalékkal emelkedett. A portfolión belül a Diageo termékek árbevétele 5,8 százalékkal csökkent, míg a bor üzletág árbevétele 6,5 százalékkal nőtt.
A Zwack a jelentésben kiemeli, hogy a második negyedéves árbevételi adatok enyhe javulást mutatnak az első negyedévhez képest. Az első negyedévben a belföldi árbevétel 8,4 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a második negyedévben csak 5,9 százalékos volt a visszaesés. A pozitív változás elsősorban a saját termelésű prémium portfoliónak köszönhető.
A társaság számára legfontosabb prémium szegmensben a piachoz képest jó teljesítményt nyújt a Zwack Unicum Nyrt., (0,2 százalékos árbevétel csökkenés a piaci 5,3 százalékhoz képest), elsősorban az Unicum Szilva sikeres bevezetésének köszönhetően.
Az export árbevétel 651 millió forint volt április-szeptemberben; ez 8,7 százalékkal magasabb, mint a tavalyi exportteljesítmény (599 millió forint).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.