A Daimler ezenfelül részt kíván venni a közlekedést érintő nyilvános pályázatokon, és – mint a megállapodás fogalmaz – megvizsgálja a fenntartható mobilitási koncepció bevezetésének magyarországi lehetőségeit is. A magyar kormány kifejezi azon szándékát, hogy erősíti a hazai befektetési feltételeket, és még vonzóbbá teszi a külföldi vállalkozások számára Magyarországot. A konkrét intézkedések és lépések kidolgozásához egy, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA), a Daimler AG és a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. képviselőiből álló munkacsoportot hoznak létre.
A miniszterelnök úgy fogalmazott, a magyar–német kapcsolatok jövőbeli összetartó ereje, „cementje” a modern német gyáripar megjelenése, tartós jelenléte Magyarországon, valamint a magyar gazdaság modernizálásában játszott német szerep. Martin Jäger, a Daimler kül- és közpolitikai kapcsolatokért felelős alelnöke arról beszélt, hogy a cég mindig hathatós támogatást kapott a kormánytól és Kecskemét városától. „Együtt kívánjuk Magyarországot, mint befektetési helyszínt fejleszteni” – mondta.
A Daimler AG az év elején nyitotta meg kecskeméti kompaktautó-gyártó üzemét. Az idén a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) befektetésösztönzési főosztálya által regisztrált adatok szerint a külföldi befektetők elsősorban a járműipar beruházási lehetőségei iránt érdeklődnek. A megkeresések amerikai, kanadai, német és francia nagyvállalatoktól érkeztek, a Daimler és Audi nagyberuházások sikere, azok multiplikátor hatása révén.
A hosszú távú stratégiai megállapodások a miniszterelnök szerint a gazdaságpolitika „unortodox” eszközei. Az aláírt szerződések ugyanakkor inkább a „jó viszony” deklarációjának tekinthetők, mintsem részletes akciótervnek. Ez persze nem kevés. Mint Orbán Viktor az Alcoával kötött megállapodás aláírásakor hangsúlyozta, „a kormányzattal kialakított bizalmi kapcsolat stabilitást és kiszámíthatóságot ad a cég számára”. A kabinet a tervek szerint az idén mintegy 40 céggel állapodik meg, a következőt tervek szerint a Suzukival és a Hankookkal írják alá.
Coca-Cola
Az első stratégiai szerződés szerint a kormány és az üdítőital-gyártó félévente egyeztet, a konfliktusokat pedig „barátilag, egymás közt rendezik”. A Coca-Cola tavaly 80 milliárd forintos árbevételt ért el, ennek 90 százalékát a magyar piacon realizálta. A dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és 9 regionális elosztó központot működtető vállalat 1400 dolgozót foglalkoztat, többségüket értékesítési és a logisztikai területen. A Coca-Cola magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére 100 milliárd forintot fordított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.