A fentiek alapján a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) arra a következtetésre jutott, hogy év végéig a személyautó-piac növekedése meghaladja a tíz százalékot. Amint Erdélyi Péter, az MGE elnöke lapunkat tájékoztatta, az importőrök a tízhavi adatok alapján örömmel látják, hogy a trend a kilábolás felé mutat, bár a forgalomba helyezett mennyiség még mindig messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához elegendő lenne.
A legfőbb gond, hogy az új személyautók mintegy 70 százaléka céges vásárlás, a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem jelentek meg a piacon.
Ráadásul, mivel a céges gépjárműpiac elsősorban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert sokuk egy hét alatt sem tud eladni egy autót.
Az MGE szükségesnek látja, hogy „kedvező, biztonságos” hitelkonstrukciók kerüljenek a piacra annak érdekében, hogy az értékesítés hosszú növekedésnek indulhasson. Ám erre a bankok helyzetértékelései alapján nincs sok remény.
Sajnálatos ugyanakkor, hogy megfordult a trend a kishaszonjárművek piacán. A forgalomba helyezések tízhavi összesítése ugyan még hatszázalékos bővülést mutat, de októberben második hónapja csökkent a forgalom: ezúttal már 10 százalékkal. Ebben a járműkategóriában az MGE is legfeljebb a tavalyi szint elérését tartja valószínűnek az év végéig. A nagyhaszonjárművek eladása októberben jelentős visszaesést mutat, ami a piac telítődését jelzi. Éves összehasonlításban ez a szegmens még mindig valamivel a tavalyi nagyon jó év felett teljesít, de az év végére minimális visszaesés várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.