Konkrétan azt szeretnék elérni, hogy a belföldi vendégéjszakák száma újra elérje a 2011-es rekordszintet, a külföldi vendégéjszakák száma pedig 3,2 százalékkal haladja meg a 2012-es eredményeket a kereskedelmi szálláshelyeken. Jövőre is üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint sorolja alosztályokba az egyes küldőpiacokat az MT Zrt.
Az osztályba sorolás alapja az, hogy az adott piacról a turisták jellemzően egyénileg vagy utazásszervezők által, szervezetten érkeznek Magyarországra. Figyelembe veszik azt is, hogy a megközelíthetőség mekkora szerepet játszik a beutazásban, illetve a vendégéjszakák száma alapján mekkora az adott küldőterület piaci részesedése.
A marketingterv alapján a gyógyturizmus Ausztriában, Németországban és Oroszországban jelenik meg hangsúlyosan, míg a hivatásturizmus az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Svájcban, a Benelux országokban és az USA-ban lesz a fókuszba. A fesztiválok, nagyrendezvények, a wellness turizmus és a Balaton elsősorban a szomszédos országokban, illetve Csehországban, Lengyelországban és Németországban jutnak majd kiemelt szerephez.
„Csak a főbb pilléreket tettük le, a terv nincs kőbe vésve, vagyis folyamatosan változhat. Igyekszünk több lábon állni, azaz keresni az új lehetőségeket, célpiacokat. Így az arab, orosz, kínai piacok mellett, ahol eddig is jelen voltunk, a dinamikusan fejlődő további keleti államokban szintén feltérképezzük a lehetőségeket” – fogalmazott Horváth Gergely.
A költségvetés még nem végleges, eredetileg 12,5 milliárd forint állt a turisztikai célelőirányzat rubrikában, ami másfél milliárddal több, mint az idén, de még kérdéses, hogy mennyi forrás juthat a cég működési és marketingköltségeire.
A Tourism Economics előrejelzése szerint az Európába irányuló nemzetközi turistaérkezések száma 2013-ban stagnálni fog. Különösen az észak- és dél-európai desztinációk számíthatnak gyengébb eredményekre, míg Nyugat-Európában mérsékelt (ám az átlagot meghaladó) növekedést várnak. Közép- és Kelet-Európában 2013-ra 2,3 százalékos növekedést valószínűsítenek.
A legközvetlenebb versenytársakat jelentő közép-európai és balti országok csoportjában viszont csak 1 százalékos növekedést vár a kutatóintézet. Az European Travel Commission legutóbbi jelentése szerint európai turizmus lassuló ütemben, de tovább bővült 2012 harmadik negyedévében, a kedvező tendencia mögött elsősorban az erősödő régión belüli forgalom áll, de a tengerentúli forgalom is növekedett.
A regionális légi közlekedési adatok stabil keresletre utalnak, a szállodai foglaltsági adatok némiképp csökkentek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.