BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha 10 kilónál nehezebb a hibás áru - Tanácsok karácsonyra

Közeledik a karácsony és egyre többen indulnak útnak a karácsonyi ajándékaikat beszerezni. Előfordul azonban, hogy a megvásárolt termékünk hibás. Ráadásul erre sok esetben csak az ünnepek után derül fény. Mit tehetünk ebben az esetben? – teszi fel a kérdést a Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda

Mit kérhetünk, ha hibás a termék, amit vásároltunk?

Ilyenkor elsősorban kijavítást vagy a termék kicserélését követelhetjük, s ha ez valamilyen oknál fogva nem megy, lehet szó árleszállításról vagy a vásárlástól történő elállásról. Jó, ha tudjuk, hogy tartós fogyasztási cikk vásárlásakor, amennyiben a termékben a vásárlástól illetve az üzembe helyezésétől számított 3 munkanapon belül olyan hibát fedezünk fel, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza, jogosultak vagyunk azonnal a termék kicserélését kérni.

Kihez fordulhatunk, ha a szavatossági idő vagy a jótállási idő még nem telt le?

Ha a termékünk esetében a szavatossági - illetve jótállási idő még nem telt le, elsőként azt az üzletet, forgalmazót kell felkeresnünk panaszunkkal, ahol a terméket vásároltuk. Szükségünk lesz a blokkra vagy számlára, a jótállási jegyre, valamint magára a termékre is. Ez utóbbira csak akkor, ha 10 kg-nál könnyebb, illetve tömegközlekedési eszközön szállítani tudjuk. Ellenkező esetben a kijavítást a helyszínen kell elvégezni, vagy a forgalmazó fogja azt elszállíttatni- tájékoztatott Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd.

Mire figyeljünk, ha visszavisszük termékünket az üzletbe?

Az üzletben a kifogásunkról kötelesek jegyzőkönyvet felvenni, abban rögzíteni a nevünket, címünket, a termék megnevezését és a vételárat, a vásárlás időpontját, a hiba jelentkezésének időpontját, és annak leírását, azt az igényt, amit érvényesíteni szeretnénk, és végül ennek az igénynek az érvényesítési módját. Amennyiben ez eltér attól, amit mi szeretnénk, például ki akarjuk cserélni, de ők csak javítani hajlandóak, ezt meg kell indokolniuk. A jegyzőkönyvből mindenképpen kérjünk másolatot.

Gyakori eset, hogy a garancia érvényesítése javító-karbantartó szolgáltatás esetén a vállalkozóval szemben történik. Vagyis a tartós használatra rendelt fogyasztási cikk meghibásodása miatt a kijavítási igény a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál, szervizben közvetlenül is érvényesíthető- mondta el a Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda

Mi történik, ha a kereskedő nem fogadja el a minőségi kifogásunkat?

Amennyiben a kereskedő nem fogadja el a minőségi kifogást, vagy elfogadja ugyan, de végül semmit sem tesz, a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél lehet panaszt tenni. Megkereshetjük a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet is, mint amilyen az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.

Mikor nem köteles a kereskedő kicserélni a terméket?

A kereskedő nem köteles a terméket kicserélni vagy a vételárat visszaadni olyan esetekben, ha a termék nem hibás, hanem csupán nem jó a mérete, nem tetszik a színe. A szavatossághoz kapcsolódó jogok csak és kizárólag a hibás teljesítéshez kapcsolódnak. Ennek ellenére az üzletek üzletpolitikai okokból gyakran felajánlják a csere lehetőségét ilyen esetekben is.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.