Erősen kezdett Kínában az Apple pénteken piacra dobott új termékével. A világ legnagyobb értékű vállalata az első két napon összesen két millió új iPhone 5-t értékesített a világ legnagyobb gazdaságában, ahol a készülék amerikai bemutatását követően három hónappal kezdték meg az értékesítést. A kétmilliós eladási adat különösen annak fényében kedvező, hogy az előző modellből, az iPhone 4S-ből a teljes harmadik negyedévben fogyott ennyi – írja a The Wall Street Journal.
Kína az Apple számára is kiemelkedően fontos, a távol-keleti ország mostanra ugyanis a világ legnagyobb nemzeti okostelefon-piacává vált. Bár a kaliforniai vállalat piaci részesedése nem túl magas az országban – az elmúlt évben mindössze 4,2 százalék volt – a július és szeptember közötti három hónapban így is a világ legnépesebb államába adta az Apple iPhone-értékesítésének majd tizedét.
Bár a kínai híreket a szakértők többsége pozitívnak értékelte, a befektetőknek ez sem volt elég, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy az Apple részvényei ma is folytatták a hetek óta tartó esést. A cég papírjai jelenleg – két órával kereskedés kezdetét követően – 1,6 százalékos mínuszban állnak, s komoly esély mutatkozik arra, hogy a kurzus február közepe óta először 500 dollár alá bukik.
Az árfolyam eddigi csúcsát szeptemberben 702 dolláron érte el, az elmúlt hónapokban azonban lejtőre került az Apple, s a cég értéke majd 30 százalékkal csökkent. A fordulatot szakértők azzal magyarázzák, hogy bár a társaság továbbra is igen dinamikusan növekszik, a cég előző két gyorsjelentésével csalódást okozott, s legutóbbi termékei sem váltották be minden esettben a hozzájuk fűzött reményeket.
Látszólag az elemzőcégek is egyre kevésbé bíznak egy meredek emelkedésben: míg néhány hete többen is 1000 dollár fölötti árfolyamot vizionáltak 2013 őszére, a Citigroup ma jelentősen, 675 dollárról 575-re csökkentette az Apple részvényekre meghatározott célárát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.