A múlt hónapban Toyota 36 ezer darabos kínai termelése 61 százalékkal volt kevesebb az elmúlt év októberében elért mennyiségnél, a Hondáé 54 százalékkal 26 300-ra, a Nissané pedig 44 százalékkal 61 360-ra csökkent.
Az októberi termelési eredmények még a szeptemberieknél is rosszabbak voltak, hiszen akkor a három japán márka kínai gyáraiban csak 42, 21 illetve 20 százalékkal készült kevesebb autó, mint a tavalyi kilencedik hónapban. A kereslet visszaesését látva jelentette ki a Financial Times-nak adott nyilatkozatában Carlos Ghon, a Nissan vezérigazgatója, hogy kétszer is meg kell gondolni egy újabb beruházás ötletét.
Noha mindhárom márka szeretné elérni a jövő év derekára a korábbi termelési értékeket, egyelőre az is visszatartja az esetleges vásárlókat, hogy – amint az AFP jelentett – a Japán ellen tüntetők számos japán gyártámányú kocsit megrongáltak a kínai utcákon. Ezért a helyi gyártás további csökkentésére készül a három autógyártó.
Pedig odahaza is van elég bajuk. Nem sokkal az után, hogy valamennyire talpra állt az iparág a tavaly márciusi természeti katasztrófa után, a nyár vége óta ismét lejtmenetbe került a japán járműpiac.
Októberben a japán gyárakban az egy évvel korábbinál 12,4 százalékkal kevesebb, összesen 792 166 gépkocsi készült, és a tíz százalékot meghaladó rendelésállomány csökkenés mindhárom fenti márkát egyaránt érintette.
A japánok októberben 6,7 százalékkal kevesebb, alig több mint 299 ezer hazai személyautót vettek, ugyanakkor az export majdnem ötödével 337 220-ra esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.