BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkentek a PC-eladások Európában is

KERESKEDELEM A tavalyi negyedik negyedévben a várakozásoknak megfelelően csökkentek a személyi számítógép eladások az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban - írta elemzésében az amerikai IDC piackutató vállalat. A gyenge lakossági kereslet és az üzleti szféra kiadáscsökkentései miatt az előző évi negyedik negyedévhez képest 2012 negyedik negyedévében 10,7 százalékkal estek a személyiszámítógép-eladások a régióban. A múlt év egészében az értékesítések 1,6 százalékkal csökkentek, összesen 105,6 millió darabra. Ezen belül a hordozható készülékek eladása 0,8 százalékkal, az asztali gépeké pedig 2,9 százalékkal csökkent.

Az eladásokat a Hewlett-Packard (HP) vezette a negyedik negyedévben is. Forgalma csökkent ugyan, de piaci részesedése emelkedett. A tavalyi negyedik negyedévben a HP 5,605 millió személyi számítógépet értékesített, 6,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, miközben piaci részesedése 19,5 százalékról 20,3 százalékra emelkedett. A rangsorban a második helyet a Lenovo érdemelte ki 3,069 millió, az egy évvel korábbinál 25,5 százalékkal több készülék értékesítésével. Piaci részesedése 7,9 százalékról 11,1 százalékra emelkedett. Az eladási számok alapján harmadik Acer piacrésze 11,5-ről 10,0 százalékra csökkent, mivel a negyedik negyedévben az egy évvel korábbinál 22,3 százalékkal kevesebb, 2,756 millió számítógépet adott el.

Az ASUS eladásai is csökkentek, 2,706 millió gépet adott el tavaly, a negyedik negyedévben, 17,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, ami 10,6 százalék helyett 9,8 százalékos piaci részesedésnek felelt meg és a negyedik helyet biztosította számára a gyártók értékesítési rangsorában. A rangsorban ötödik Dell 25,1 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesített a negyedik negyedévben, összesen 2,472 millió darabot, piaci részesedése pedig 10,7 százalékról 8,9 százalékra csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.