Február nyolcadikán kezdődik az 500 millió euróba került új motorgyárban az 1,6 literes benzinmotorok, tíz nappal később pedig az ugyanekkora dízelek sorozatgyártása – tájékoztatta a Világgazdaságot Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár igazgatója, hozzáfűzve, hogy az úgynevezett flex motorgyár a harmadik, az ezer köbcentis, háromhengeres motorcsalád kibocsátása körülbelül egy év múlva indulhat.
Az Opel Szentgotthárd Kft. tavaly 222,6 ezerről 293 ezer darabra növelte motorgyártását, az idei évben pedig várhatóan elérik a 336 ezer darabot. Ez a növekedés éppen ellentétes a szűkülő európai piaci trenddel, és annak köszönhető, hogy tavaly áprilisban megkezdődött a kiszállítás az anyavállalat, a General Motors amerikai és mexikói gyáraiba. Ugyanakkor tízezres nagyságrendben szállítanak Kínába és Dél-Koreába is. A cég most a „régi” 1,6 és 1,8 literes motorokat gyártja a tengerentúlra, ahová 33 ezret szállítottak a Szentgotthárdon készült 326 ezer hengerfejből is.
Solt Tamás rámutatott, hogy az idei évre várható 336 ezer motor 76 százaléka kerül Európán kívülre, hiszen az új megrendelők között van a General Motors ausztrál leányvállalata, a Holden, valamint a thaiföldi GM-gyár is. Ezzel szemben négy éve még a teljes szentgotthárdi termelés az európai Opel és Vauxhall gyárak számára készült.
Az Opel 1992 júliusában kezdte meg a személygépkocsi motorok sorozatgyártását Szentgotthárdon és az elmúlt év októberében meghaladták a hétmilliós darabszámot. Az év végén már 867 saját alkalmazottja volt az Opel Szentgotthárd Kft.-nek, amely a tervek szerint 2015-ben már 1400 embernek ad munkát. Ugyanakkor a telepen dolgozó alvállalkozók több mint 400 embert foglalkoztatnak.
Nem tervezünk további gyárbezárásokat – jelentette ki a múlt héten az Opel átmeneti vezérigazgatója, Thomas Sedran arra utalva, hogy a cég decemberben hozta nyilvánosságra: 2016-ban bezárja a németországi Bochumban lévő gyárát. Eddig még csak az antwerpeni gyár szűnt meg, és decemberben jelentették be, hogy a belga Punch Metals International egy eurót fizet a General Motors ezer fős strasbourgi sebességváltó-üzeméért.
Ugyancsak a múlt héten az Opel elutasította még a gondolatát is a francia sajtóban megjelenteknek, hogy tulajdonképpen az egyébként szintén veszteséges PSA Peugeot Citroen csoportnak kellene megvennie az Opelt. Más kérdés, hogy néhány éve, a GM válsága idején lett volna egy komoly vevő az Opelre, a németek reménykedtek is a tulajdonosváltásban, de a GM végül is az Opel megtartása mellett döntött.
Amíg a személyautó és kishaszonjárművek forgalomba helyezése együttesen 13 százalékkal haladta meg a tavaly előttit az elmúlt évben, addig az Opel 7775-ös darabszáma 26 százalékos emelkedést jelent a bázishoz képest. Az ORFK által átvett az 1250 Opel Astra révén a személyautók száma elérte a 7160-at. A szentgotthárdi motorral hajtott kocsik a bochumi gyárban készültek.
Amíg a személyautó és kishaszonjárművek forgalomba helyezése együttesen 13 százalékkal haladta meg a tavaly előttit az elmúlt évben, addig az Opel 7775-ös darabszáma 26 százalékos emelkedést jelent a bázishoz képest. Az ORFK által átvett az 1250 Opel Astra révén a személyautók száma elérte a 7160-at. A szentgotthárdi motorral hajtott kocsik a bochumi gyárban készültek. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.