BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Másodszor is eltűnt hazánkból a Debenhams

Ahogy várható volt, ismét kiszenvedett a Debanhams ruhaüzlet Magyarországon, pedig ezúttal a WestEnd bevásárlóközpont egy frekventált helyén volt az áruháza. Csakhogy az árukészlet köszönő viszonyban sem volt azzal a kínálattal, ami a 170 brit üzletet nyereségessé teszi.

Első alkalommal 2000 őszén jelent meg a Debenhams kínálata Budapesten, miután a Skála franchise-szerződést kötött az angol céggel. Azonban a működtetés végig veszteséges volt: amint a Skála vezérigazgatója 2002 tavaszán mondta, a márka ismertsége Magyarországon csekély, ugyanakkor a valamilyen okból a Camponában létesített egyetlen – de két szintes – áruház nem bírja el a szükséges mértékű reklám költségét.

Ezért a Skála új szerződés kötött a Debenhamsszal, amelyben csökkentették a franchise-díj összegét, és módosították a reklámköltség-hozzájárulás mértékét. Ettől olyan sokat vártak, hogy az is felmerült, hogy akár a Vörösmarty téri Luxus áruházban is lehet egy Debenhams. Persze ebből nem lett semmi, ugyanakkor a Campona viszonylag szűk vonzáskörzetéhez viszonyítva nagynak bizonyult az áruház 1700 négyzetméteres eladótere. Mivel a területcsökkentésre valahogy senki sem gondolt, még az is szóba került, hogy dísztárgyakkal, lakástextíliával, cipővel bővítsék a választékot. De ez már csak egy kósza ötlet volt, hiszen az angolok nem engedélyezték, hogy ne csak a Debenhams cipői, hanem – a hazai ízlésnek megfelelően – olasz és spanyol termékek is megjelenhessenek az áruházban.

A hattyúdal nem volt valami gyors, hiszen a Skála Divatház Rt.  2003 októberében megállapodott a Debenhamsszel a franchise-szerződés megszűnéséről, így 2003 végén be is zárt a Camponában az áruház, ugyanakkor az angol áruházlánc termékei több Skála áruházban is megjelentek. A Debenhams által ajánlott 2004 tavaszi kollekciót azonban nem fogadta el a Skála, úgyhogy vége lett az ügynek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.