Az áttörés már 2011-ben sikerült két tranzakció révén, amelyek segítségével többségi részesedést szerzett a legnagyobb kínai édességtermelőben, a Hsu Fu Chiben, valamint a Yinlu Foods cégben. A Hsu Fu Chibe és a Yinluba történt beszállásával a Nestlé éveken át kétszámjegyű növekedési rátákat biztosíthat magának – hangoztatta Roland Decorvet, a konszern menedzsere. A Nestlé már döntött két új k+f központ megnyitásáról, amelyek feladata a fent említett két kínai résztulajdont biztosító élelmiszeripari vállalat segítése.
A Neue Zürcher Zeitung szerint azonban a kínai piac még fejlődésre szorul. Ugyanis az 1,3 milliárd kínai - az olyan küszöbállamokhoz képest, mint Brazília, Oroszország vagy Mexikó, még igen alacsony, évi 3500 dolláros átlagjövedelemmel rendelkezik, és csomagolt élelmiszerekre és italféleségekre mindössze fejenként 150 dollárt költ. A kínai fogyasztási piac még kezdeti szakaszban van, és a piaci telitettség még a távoli jövő zenéje. A vállalatnak emellett szembe kell néznie azzal a ténnyel is, hogy az ország fogyasztási szokásai alapvetően eltérnek az európaiaktól, ezért nem elég a hagyományos piacokon ismert márkák felvonultatása.
You will find more statistics at Statista
Erre jó példa a Kit Kat, az Európában népszerű csokoládé szelet Kínában nem igazán nyerte meg a vásárlókat, ami részben annak tudható be, hogy a nyugati édességeket a kínaiak ajándéknak tekintik és nem egyszerű élelmiszernek. A svájci cég egyébként már korábban megtapasztalhatta, hogy a kínai piacon elsősorban a hazai vagy annak tekintett termékek sikeresek. A Nestlé 1999-ben bevásárolta magát a sanghaji Totole vállalatba, amelynek jelenleg 80 százalékát tartja kézben.
Az elsősorban leves- és szószporokat gyártó cég a svájci know how és technológia felhasználásával gyárt levesporokat – a szokásostól eltérően valódi húsból és nem szárított húsporból. A lakosság értékeli a valódi hús ízét és a magas minőségbiztosítási követelményeket, hiszen 1999 és 2011 között a cég árbevétel tizenkétszeresére emelkedett és a tavalyi évben is mintegy 12 százalékkal emelkedhetett, elérve a 600 millió svájci frankos értékesítést.
A svájci konszern várhatóan továbbra is kettős jelenléttel igyekszik meghódítani a kínai piacot: egyrészt hangsúlyozza származási országát és ezzel promotálja az olyan, élelmiszerbiztonsági szempontból érzékeny termékeket, mint a bébiételek. Másrészt kínai partnerei révén hazai termékekkel erősít az élelmiszerpiacon, nem zárva ki a további felvásárlásokat sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.