A 15 év felettiek 74 százaléka, több mint 6,3 millió ember hallgatott rádiót novemberben egy átlagos napon – derült ki a felmérésből. A vidéki nagyvárosi lakosság körében a Kossuth Rádió hallgatottságban megelőzte a Class FM-et. A budapestiek körében a Class FM volt a legnépszerűbb rádió, több mint 270 ezren hallgatták a fővárosban, míg a Kossuthot majdnem 250 ezren. Budapesten a harmadik helyen a Music FM állt a mintegy 190 ezres hallgatottságával, míg a Juventust 139 ezren, a Petőfi Rádiót 138 ezren, a Klubrádiót 136 ezren, az InfoRádiót pedig 67 ezren hallgatták. A Médiainfó szerint a kereskedelmi szempontból fontosabbnak ítélt 15-49 éves célcsoportban még egyértelműbb a Class előnye: 1,4 millió fölötti napi hallgatótábora csaknem háromszorosa a második helyre került Petőfi 500 ezer körüli elérésének vagy a harmadik helyre szorult Kossuth 450 ezresének.
„A Fővárosi Ítélőtábla a végzésében már kimondta, hogy a hatóság határozatba foglalt következmény érvényesítése nem odázható el a végrehajtás felfüggesztésével, de az ügy érdemében még nem hozott döntést. A Médiatanács a frekvencia hasznosítására vonatkozóan az ügy érdemében született végső és vitathatatlan jogállami döntést követően határoz. Jelenleg az FM1 Zrt. – többek között a Médiatanáccsal szemben fennálló mintegy egymilliárd forintos tartozása miatt – felszámolási eljárás alatt áll” – mondta a Világgazdaságnak Kiricsi Karola, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szóvivője. Hozzátette: a Neo FM-et működtető FM 1 Zrt. a bíróságon megtámadta a Médiatanács 2012. június 20-án meghozott határozatát, amellyel a testület felmondta a rádiót működtető üzleti vállalkozás médiaszolgáltatási szerződését. A Médiatanács ezt megelőzően számos alkalommal próbálta megmenteni a fizetési nehézségekkel küzdő rádiót. Utolsó lehetőségként egy mentőcsomagot dolgozott ki a Neo FM számára, amely kedvező részletfizetési lehetőséget és a 40 millió forintos késedelmi kamat elengedését tartalmazta. „A rádiót üzemeltető vállalkozás tulajdonosai továbbra sem fizettek díjat, nem biztosítottak bankgaranciát, a megállapodásokat nem tartották be és az utolsó mentőcsomaggal sem éltek” – közölte a hatóság.
Kié lesz a rádiós reklámtorta?
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) felmérése szerint 2011-ben a rádiók reklámbevételei 2 százalékkal 4,6 milliárd forintra nőttek 2010-hez képest. Négy rádió, a Class FM, a Juventus, a Magyar Rádió és a Neo FM képviseltette magát a kutatásban. A 2012-es teljes piaci adatok csak 2013 márciusára lesznek hozzáférhetők, de a kreativ.hu becslése szerint az állam listaáron 2,6-2,7 milliárdot költhet el a rádióban, amely minden idők második legnagyobb állami költése lenne a rádiós piacon 2008 után.
Medveczky Mihály vállalkozó, akinek cége, a Dr. M-Media Kft. még július 3-án vásárolta meg az FM1 Zrt. részvényeit öt forintért, korábban lapunknak egyértelművé tette: nem fizeti ki a rádió tartozásait.
A csődvédelmi eljárásban még a tartozások 50 százalékának kifizetését, később ennél kevesebb összeget ajánlott fel a hitelezőknek, ám a felek ezt nem fogadták el. A csődvédelmi eljárás október 30-án egyezség nélkül lezárult, a tulajdonos pedig arra számít, hogy a bíróság hamarosan elrendeli a társaság felszámolását. „Ha ezt elrendelik, már nem is kell tárgyalniuk, hanem majd a felszámoló útján tesznek még előnytelenebb ajánlatot” – mondta. Szerinte egy csődeljárásban nem fordul elő, hogy egy hitelező a teljes hiteléhez hozzájusson, aki ezt gondolja, az az üzleti életben járatlan. A rádió története azonban nem ért véget, mert az interneten folytatta tovább a sugárzást, Neo World Rádió néven. Eleinte a Neo FM korábbi zenei kínálata adta a műsort, de január 1-jétől újraindult az utolsó időszakhoz nagyon hasonló műsor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.