Akár már rövidtávon nyereségbe fordulhat a Lenovo okostelefon-divíziójának eredménye a társaság hazai piacán - jelezte egy interjúban Yang Yuanqing a vállalat vezérigazgatója. A kínai cég - amely tavaly a PC-szektorban már a globális piacvezető pozícióért küzdött, sőt a Gartner legutóbbi negyedéves jelentése szerint a július és szeptember közötti három hónapban meg is előzte a korábban hét évig uralkodó amerikai HP-t - hazájában az okostelefon szegmensben is sikeres rajtott vett.
A Lenovo első smartphone-ját Kínában 2010-ben dobta piacra, tavaly azonban már így is a második helyen állt ebben az ágazatban is a világ legnépesebb országában. Yang Yuanqing most jelezte: a növekvő értékesítés kedvező hatása hamarosan az eredményszámokon is látható lesz, a bővülő kereslet ugyanis lehetővé teszi a marginok emelését, így a Lenovo okostelefon-részlege már a következő negyedévben profitot termelhet üzemi szinten.
A hír azért lehet fontos a befektetők számára, mert bár a Lenovo nyeresége a folyó üzleti évben is dinamikusan emelkedik, a növekedés üteme azonban elmarad a korábbitól. A társaság profitja azt követően, hogy 12 egymást követő negyedévben legalább negyedével gyarapodott, a legutóbbi három hónapban már nem tudta hozni ezt a szintet, s a Bloomberg 18 elemző megkérdezésével összeállított konszenzusa szerint az év egészében is csak 24 százalékos lesz a bővülés. Bár sok konkurens cég minden bizonnyal ezzel a dinamikával is elégedett lenne, a Lenovo számára a 25 százalék alatti eredménynövekedés komoly visszalépés, hiszen tavaly még 73 százalékos ugrást regisztráltak adózott eredmény soron.
Ennek fényében nem meglepő, hogy a vállalat kínai sikerein felbuzdulva más piacokon is megerősítené okostelefon üzletágát. A cég az elmúlt fél évben Indiában, Indonéziában, Vietnámban, a Fülöp-szigeteken és Oroszországban is piacra lépett. Bár a terjeszkedés a szakértők többsége szerint hosszabb távon jótékony hatással lehet a társaság teljesítményére, sok elemző ugyanakkor attól tart, hogy a külföldön, a "hazai pálya előnye" nélkül a Lenovo nem lesz annyira sikeres az okostelefon-piacon, mint Kínában.
Lukács Anita, a Lenovo hazai érdekeltségének vezetője a Világgazdaságnak korábban jelezte: a cég idővel hazai okostelefon-piacra is beléphet, bár ennek konkrét időpontját még nem jelölték ki. A magyarországi rajt szempontjából az orosz piac tapasztalatai lehetnek meghatározóak, ez ugyanis már ugródeszkaként szolgálhat Európa, s különösen Kelet-Közép-Európa felé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.