BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhannak a CD-eladások - Inkább letöltik a zenét a rajongók

Néhány éven belül többet költhetünk zeneletöltésre, mint zenei CD-re, illetve DVD-re.

Először lépte át az 1 milliárd fontot (közel 360 milliárd forintot) az Egyesült Királyságban a digitális értékesítés: a helyi Szórakoztatóipari Kiskereskedők Szövetségének (ERA) adatai szerint 2012-ben összesen 1,03 milliárd font értékben töltöttek le zenét, filmeket vagy egyéb videókat, illetve videójátékokat az internetről a britek.

Mindez azt is jelenti, hogy a piac továbbra is kétszámjegyű növekedést mutat, hiszen a most közölt adat 11,3 százalékkal magasabb az egy esztendővel korábbinál. Különösen dinamikusan nő az online zene és videó-értékesítés (előbbi 15,1, utóbbi 20, százalékkal gyarapodott), igaz az eladások oroszlánrészét (több mint felét) még mindig a videójátékok adják.

A brit trendek korántsem tekinthetőek egyedinek, a fejlett országokban ugyanis lényegében mindenhol gyorsan nő a digitális forgalom. A Strategy Analytics legutóbbi becslése szerint tavaly csak zenét 8,6 milliárd dollár értékben szereztek be ily módon a fogyasztók világszerte, ez pedig közel ötödével magasabb a 2011-es értéknél. A növekedésben ezen a piacon is komoly szerepet játszott az okostelefonok dinamikus terjedése: ilyen készülékre majd negyedével nagyobb értékben töltöttek le zenét, mint egy évvel korábban.
 
A szolgáltatók igyekeznek meglovagolni a piac bővülését, már csak azért is, mert a digitális értékesítés növekedésével párhuzamosan a fizikai eladások rohamosan csökkenek. A zenerajongók CD-re és DVD-re tavaly világszerte nyolcadával költöttek kevesebbet, mint 2011-ben. Ennek eredményeként egyébként a digitális forgalom aránya a teljes zenepiacon belül mostanra megközelítette globálisan a 40 százalékot, a Strategy Analytics szerint pedig 2015-ben az 50 százalékot is átléphetjük.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.