BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhannak a CD-eladások - Inkább letöltik a zenét a rajongók

Néhány éven belül többet költhetünk zeneletöltésre, mint zenei CD-re, illetve DVD-re.

Először lépte át az 1 milliárd fontot (közel 360 milliárd forintot) az Egyesült Királyságban a digitális értékesítés: a helyi Szórakoztatóipari Kiskereskedők Szövetségének (ERA) adatai szerint 2012-ben összesen 1,03 milliárd font értékben töltöttek le zenét, filmeket vagy egyéb videókat, illetve videójátékokat az internetről a britek.

Mindez azt is jelenti, hogy a piac továbbra is kétszámjegyű növekedést mutat, hiszen a most közölt adat 11,3 százalékkal magasabb az egy esztendővel korábbinál. Különösen dinamikusan nő az online zene és videó-értékesítés (előbbi 15,1, utóbbi 20, százalékkal gyarapodott), igaz az eladások oroszlánrészét (több mint felét) még mindig a videójátékok adják.

A brit trendek korántsem tekinthetőek egyedinek, a fejlett országokban ugyanis lényegében mindenhol gyorsan nő a digitális forgalom. A Strategy Analytics legutóbbi becslése szerint tavaly csak zenét 8,6 milliárd dollár értékben szereztek be ily módon a fogyasztók világszerte, ez pedig közel ötödével magasabb a 2011-es értéknél. A növekedésben ezen a piacon is komoly szerepet játszott az okostelefonok dinamikus terjedése: ilyen készülékre majd negyedével nagyobb értékben töltöttek le zenét, mint egy évvel korábban.
 
A szolgáltatók igyekeznek meglovagolni a piac bővülését, már csak azért is, mert a digitális értékesítés növekedésével párhuzamosan a fizikai eladások rohamosan csökkenek. A zenerajongók CD-re és DVD-re tavaly világszerte nyolcadával költöttek kevesebbet, mint 2011-ben. Ennek eredményeként egyébként a digitális forgalom aránya a teljes zenepiacon belül mostanra megközelítette globálisan a 40 százalékot, a Strategy Analytics szerint pedig 2015-ben az 50 százalékot is átléphetjük.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.