BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Michelin, Bridgestone, Goodyear: Minden szuper

Az autóiparban mutatkozó válság ellenére jól teljesítenek a nagy gumiabroncsgyártók, elsősorban a feltörekvő piacok előretörése, illetve a speciális autógumik keresletének a növekedése miatt.

A Michelin kedden arról számolt be, hogy adózott eredménye 7 százalékkal nőtt tavaly az egy évvel korábbihoz képest, és 1,57 milliárd eurót tett ki.

A japán Bridgestone után a második helyen álló francia vállalat értékesítési árbevétele 5,8 százalékkal 21,47 milliárd euróra nőtt. Ezen belül a speciális - kerékpár, repülőgép, bányaipari gép - abroncsok eladása 13 százalékkal emelkedett, és ez ellensúlyozni tudta az autógumik forgalmának csökkenését.

A vártnál nagyobb profitra tett szert tavaly a negyedik negyedévben a Goodyear, ami jó egész évi eredményt valószínűsít, az idén azonban már halványabb teljesítményre számít az európai piac gyengélkedése miatt.

A legnagyobb amerikai abroncsgyártó keddi beszámolója szerint adó után nullszaldós volt a cég az év utolsó három hónapjában az egy évvel korábbi 18 millió dolláros profitot követően. Egy részvényre vetítve 39 cent volt a profit, miközben elemzők 20 centet vártak.

A negyedévben 5 milliárd dollár volt a bevétel, 11 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, miután az eladott abroncsok száma 7 százalékkal 40 millióra esett, jó része az európai piacon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.