157 ezer svájci frankot kell fizetni nevezési díjként a magyar induló után, ezen felül lesz még némi műholdas díj, utazási és szállási költség – ennyibe kerül idén az eurovíziós indulás. Az MTVA-tól kérdésünkre elmondták még, hogy rendszeresen visszakap a közszolgálati csatorna egy bizonyos összeget, amely különféle merchandisig-tevénykeség után jár: 2011-ben 40 ezer svájci frank jött vissza.
Magyarország minden évben rákészül az Eurovíziós Dalfesztiválnak is hívott dalversenyre, majd – ha csak a helyezést tekintjük – minden alkalommal csalódást hoz a magyar szereplés. A Compact Disco 2012-ben úgy ment ki, hogy a hazai tévézők zöme meg volt róla győződve, hogy a Sound of Our Hearts végre egy modern, európai popzeneszám, amivel akár nyerhetünk is – ehhez képest lelombozó volt a 24. hely, és csak azzal vigasztalhatta magát a néző, hogy legalább az elődöntőből továbbment a magyar zenekar.
Düsseldorfban, 2011-ben sem jártunk sokkal jobban, akkor az X-faktoros szereplés után tényleg országosan ismertté lett és kedvelt Wolf Kati ment ki, nagy elvárások voltak vele szemben, de csak a 22. helyet csípte meg. Ebben az esetben is annyi vigasza lehetett a magyar nézőnek, hogy legalább az első akadályt az elődöntőt vette országunk küldötte. Korábban indult például Ádok Zoli, de 2009 májusában angol nyelvű, gyors dalával nem jutott tovább a nagydöntőbe, ahogy 2008-ban Csézy sem bűvölte el Európát. 2007 májusában Rúzsa Magdi egy lassúval sikeresebb volt, és az MTV-t is rengetegen nézték, akkor a 18 éven felüli nézők 34,7 százalékát érdekelte a műsor.
A gyenge helyezések miatt internetes fórumokon támadták idén az MTVA-t, mondván, minek költ erre milliókat, amikor úgyis a népek közti szimpátia dönt. Akadtak országok, amelyek vissza is léptek az indulástól, Bosznia-Hercegovina közmédiája azzal indokolta a távolmaradást, hogy válság van, erre végképp nem akar költeni – holott az elmúlt évtizedben volt egy harmadik, egy hatodik és egy hetedik helyük is. Törökország, Szlovákia és Portugália is távol marad 2013-ban az Eurovíziótól, mindhárom ország a gazdasági helyzettel magyarázza a döntést: nem csak a közvetítési díjat vagy az indulók költségeit szeretnék megspórolni, hanem attól is tartanak, hogy fesztiválgyőzelem esetén nekik kellene rendezni a 2014-es döntőt, ami hatalmas költségeket jelentene. Az Open Society Institute Assistance Foundation egy tanulmánya szerint Azerbajdzsán legalább 686 millió dollárt vert el a többnapos eseményre, de ebbe már benne volt egy új út, egy koncertterem építése, járművek bérlése vagy vétele, illetve a kísérő események költsége is. Baku persze nagyon meg szerette volna mutatni modern arcát, hiszen az országot, várost bemutató klipeket ilyen esetben százmilliók látják világszerte, azaz építi az imázst.
A BBC egy tavalyi riportja szerint a spanyol közszolgálati tévé vezetői még viccelődtek is az aktuális indulójukkal, Pastora Solerrel, hogy nehogy nyerjen, mert az ország nem engedheti meg magának a költségeket.
A Dal, ezen lelkesült fel a közmédia és az idei érdeklődés, ha nem is eget verő, de jelentős: a két adás ugyan egymillió néző alatt maradt, de mindkét héten verte a többi M1-s műsort. Ez-egy ilyen méretű tévéshow költsége szakipari becslések szerint legalább tízmillió forint, de az MTVA idén úgy látta jónak, hogy három elődöntő után betesz még két középdöntőt a finálé elé – noha az elődöntők hagyományosan a döntők előtt vannak. Mivel azonban A Dal tavaly az MTV egyik legnézettebb műsora volt, nem csoda, hogy a közmédia mindent ki szeretne hozni belőle – de akkor is célszerűbb lett volna három, legfeljebb négy elődöntő, és egy hazai finálé.
A Dal, ezen lelkesült fel a közmédia és az idei érdeklődés, ha nem is eget verő, de jelentős: a két adás ugyan egymillió néző alatt maradt, de mindkét héten verte a többi M1-s műsort. Ez-egy ilyen méretű tévéshow költsége szakipari becslések szerint legalább tízmillió forint, de az MTVA idén úgy látta jónak, hogy három elődöntő után betesz még két középdöntőt a finálé elé – noha az elődöntők hagyományosan a döntők előtt vannak. Mivel azonban A Dal tavaly az MTV egyik legnézettebb műsora volt, nem csoda, hogy a közmédia mindent ki szeretne hozni belőle – de akkor is célszerűbb lett volna három, legfeljebb négy elődöntő, és egy hazai finálé. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.