Zsinórban második negyedéve csökkent az október és december közötti három hónapban a Vodafone árbevétele- derül ki a világ vezető mobiltávközlési vállalatának csütörtökön közzétett gyorsjelentéséből. A csoport a vizsgált időszakban – amely egyébként az üzleti év harmadik negyedéve – 11,39 milliárd fontos (3888 milliárd forintos) forgalmat ért el 2,6 százalékkal alacsonyabb, mint 2011 hasonló időszakában. A visszaesés mértéke az elemzői várakozásokat is meghaladta a Bloomberg konszenzusa ugyanis 2,4 százalékos hanyatlásról szólt.
Komoly gondokkal küzd a vállalat a dél-európai térségben, ahol 12 százalékot zuhant az értékesítés. Olaszországban negyedmilliárd, Spanyolországban közel 200 millió fonttal csökkent az árbevétel, amit a cégnél a kedvezőtlen gazdasági helyzettel és az erősödő versennyel magyaráztak.
Kissé jobb, de fényesnek korántsem nevezhető a helyzet Közép- és Észak-Európában. A társaság hazai piacán, az Egyesült Királyságban 4,5 százalékkal hanyatló árbevétellel szembesült, míg Németországban ennél is nagyobb mértékben, 6 százalékkal esett vissza a forgalom. Bár az összevontan kezelt egyéb régiós országokban már enyhe, 1,9 százalékos növekedés mutattak az adatok, ez elsősorban annak köszönhető, hogy a forgalom törökországi piacon regisztrált megugrása túlkompenzálta a többi országban mért visszaesést.
A gyorsjelentés tanulsága szerint a Vodafone az október és december közötti három hónapban 19 ezerrel növelte magyarországi előfizetői számát, amely így az időszak végén 2,63 millióra rúgott.
Nem különösebben fényesek a cég kilátásai sem. A felsővezetés prognózisa szerint a folyó negyedévben, tehát az üzleti év utolsó három hónapjában 11,1 és 11,9 milliárd font közötti árbevételt érhet el a Vodafone, miközben elemzők 11,6 milliárd dollárt jósoltak.
Az inkább kedvezőtlen hírek ellenére a befektetők lelkesen fogadták a híreket: a cég papírjai 1,5 százalékkal erősödtek a londoni kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.