A menedzser a pénteki német sajtóban idézett első nyilatkozatában hangsúlyozta: a piaci részesedés növelése és a nyereségesség helyreállítása nagy feladat, de meg van győződve arról, hogy sikerül a fordulat.
Az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall tavaly 1,4 milliárd euró veszteséget termelt. Az előző vezérigazgató, Karl-Friedrich Stracke tavaly júliusban távozott. Azóta ideiglenesen Thomas Sedran stratégiai igazgató irányítja a vállalakozást. Karl-Thomas Neumann március 1-jén veszi át a feladatokat, ő lesz az Opel 20. vezérigazgatója 1948 óta.
Az 51 éves autóipari szakember legutóbb a Volkswagen kínai leányvállalatának elnök-vezérigazgatójaként dolgozott. Beszámolók felhívják a figyelmet, hogy valamennyi elődjénél nagyobb befolyása lesz az Opelnél, mert nem csupán a vállalat vezetését bízták rá, hanem a tulajdonos General Motors (GM) európai tevékenységét összefogó cég - a GM Europe - elnöki tisztségét is, és kinevezik a GM alelnökének is. A német menedzser így az Opel mellett a GM valamennyi márkájának európai pozicionálásáért is felel, és a legmagasabb szinten vesz részt az amerikai társaság döntéseinek meghozatalában. Mindennek az az üzenete, hogy a GM nagyobb figyelmet fordít Európára. Az Opel ezentúl nem csak az óriáscég egy "függeléke" lesz, az Opel vezetője pedig nem egyszerűen a detroiti központ "helytartója" - írta a Die Welt.
Korábbi beszámolók szerint az Opel a modellkínálat bővítése és az export révén igyekezik kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.