A milánóiak tömege megrohamozta az M5-t, az ötödik metróvonalat, amelyet a közlekedési térképeken használt színe miatt rögtön "Lilának" (Lilla) kereszteltek el.
Az első másfél órában tizenkétezren próbálták ki az új metrót. A kíváncsiságot fokozta, hogy ez az első járat az észak-olasz nagyvárosban, amely teljesen automatikusan, vezető nélkül szállítja az utasokat - számoltak be a milánói hírportálok.
Az M5-vonal Milánó északi külvárosát kapcsolja be az eddigi metróhálózatba a Bignami és Zara közötti négy kilométeres távon, ahol az új metró összesen hét állomáson áll meg. A legmodernebb technológiával épített szerelvények ötszázharminchat utast szállíthatnak.
Állomásonként negyven videokamera, a szerelvényeken pedig további nyolc garantálja az utasok teljes biztonságát.
Az M5 hatpercenként közlekedik reggel hat és este tíz óra között. A vonal kiépítésén éjszakánként dolgoznak tovább.
2013-ig végéig további két állomást építenek egészen a Garibaldi térig, ahol a milánói központi pályaudvar található. 2015-ig pedig Bignamitól egészen a San Siro stadionig hosszabbítják meg a vonalat.
Elkészülésekor az M5 összesen tizenhárom kilométer hosszú lesz, tizenkilenc állomással, az utat huszonhat perc alatt fogja megtenni. A milánói Olaszország leghosszabb metróvonala: kilencvenkét kilométert fed le. Naponta több mint egymillióan utaznak vele. Az első (piros) vonalat 1964-ben avatták fel, a másodikat (zöld) 1969-ben, majd a sárga következett 1990-ben. Az M4-es vonalat most építik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.