Alaposan átformálta mindennapjainkat a mobiltelefon, és a folyamat a jelek szerint nem áll le, sőt egyre gyorsul. Az okostelefonok és a mobilnet elterjedése ugyanis lehetővé teszi, hogy a kommunikáció mellett olyan dolgokra is használjuk a készülékeket, amelyekre korábban talán eszünkbe sem jutott. Így például a Nielsen felmérése szerint egyre több magyar hívja segítségül mobilját, ha vásárolni készül.
A kutatócég adatai szerint minden tizedik magyar mobiltelefonáló arra is használja készülékét, hogy összehasonlítsa különböző termékek árait. Legtöbben – a válaszadók 10 százaléka - egyébként az új mobilkészülék kiválasztásánál élnek ezzel a lehetőséggel. Személyes használatú elektronikus készülékekre 5, háztartási eszközökre 4 százalék jut. 3-3 százalékos a mutató élelmiszernél és italnál, egészség megőrzését szolgáló termékeknél és gyógyszernél, háztartási elektromos készüléknél, autónál, valamint ékszernél és dísztárgynál. 2-2 százalék nevezte meg a testápló szereket és a ruházati cikkeket, míg 1 százalék a kozmetikumokról és a bőrápoló szerekről informálódik mobiltelefonja segítségével.
A Nielsen felmérése szerint az európai uniós átlag 18 százalék, vagyis ilyen arányban használják a mobiltelefont az árak összehasonlítására a fogyasztók. A cseh mobilosok igen visszafogottak, hiszen körükben mindössze 9 százalékos ez az arány, Ausztriában ugyanakkor már 15 százalék. A lengyel és román fogyasztók igen aktívan használják vásárlási döntéseik támogatására a mobiltelefont, az előbbi országban a mobilosok 17, míg utóbbiban 20 százaléka él ezzel a lehetőséggel.
Világgazdaság OnlineA Nielsen megvizsgálta azt is, hogy milyen szempontok alapján döntenek a fogyasztók, amikor megvásárolnak egy mobiltelefont. Magyarországon az ár és a márka játssza a legfontosabb szerepet, előbbit ugyanis a megkérdezett fogyasztók 39, utóbbit 37 százaléka nevezte meg vásárlási döntésének fő szempontjai között. Harmadik helyen a készülék csomagolása/kinézete/dizájnja következik 18, majd a funkciók a használati céllal együtt 13 százalékkal. Reklámokat és közvetlenül cégektől kapott információkat a válaszadók 10 százaléka említett. A gyártó ország csak 8 százalék számára nagyon lényeges, míg az összetevőket/anyagot/minőséget 6 százalék mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.