Nem rettenti meg a többséget a hitel, attól még költenek néhány napos kikapcsolódásokra – legalábbis ezt mutatják a Millward Brown TGI riportja alapján a Szallas.hu által feldolgozott statisztikai adatok. A legkevésbé gátló tényező a diákhitel: akiknek van, azokra több mint kétszer inkább jellemző, hogy voltak üdülni, mint azok esetében, akiknek nincsen diákhitele. Közel kétszer annyira jellemző az üdülés a személygépkocsi-hitellel, a lízinggel és a lakáshitellel, míg másfélszer az áruvásárlási hitellel rendelkezők körében, mint azoknál, akik nem törlesztenek ilyesmit.
A manapság sokat emlegetett devizahitelnél már kisebb a különbség, de a devizahitelesek között így is 26 százalék azok aránya, akik üdültek, míg az ilyen konstrukcióval nem élők esetében 21 százalék. Egyedül a személyi hitel esetében nem tapasztalható lényegi különbség.
„Nehéz megmagyarázni ezt a józan észnek némileg ellentmondó eredményt, azonban arról lehet szó, hogy azok, akik nem vesznek fel hitelt, egyébként is jobban megfontolják, mire költik a pénzüket és hajlamosak a takarékosságra is. Ezzel szemben például a ’karácsonyi LCD tévé hitelesek’ üdüléssel kapcsolatban is jobban elengedik magukat, vagy azok, akik nagyobb összeget, például lakáshitelt törlesztenek, nem akarnak évtizedekig várni egy kis kikapcsolódásra” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője.
Feláldozzuk a hétvégét, hogy nyaralhassunk?
Érdekesség, hogy akik a felmérést megelőző 1 évben a hétvégét is jellemzően munkával töltötték, azokra másfélszer annyira jellemző, hogy voltak üdülni (30 százalék), mint azok esetében, akik inkább otthon pihentek vagy a ház körüli teendőket látták el (19 százalék).
Egyébként is kevesen élünk a hosszabb kikapcsolódás lehetőségével: 12 hónap leforgása alatt csupán a válaszadók 17 százaléka töltötte így szabadidejét, s akik el is jutottak üdülni, azok is jellemzően (70 százalék) csupán egyetlen alkalommal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.