BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megdöbbentő adatok az Apple-től

A márciussal zárult üzleti negyedévben 18 százalékkal, 9,55 milliárd dollárra esett vissza az Apple adózott eredmény az egy évvel korábbihoz képest. A társaság bevétele ugyanakkor 11 százalékkal nőtt, elérte a 43,6 milliárd dollárt.

Az elmúlt évtizedben nem volt példa arra, hogy a technológiai ipar egyik legnagyobb újítójának számító cég profitja csökkent volna éves összevetésben. A márciusban zárult második üzleti negyedévben tapasztalt visszaesésben szerepet játszott, hogy a húzóterméknek számító iPhone-ok értékesítésének növekedési üteme lassult, és más, kisebb nyereségtartalmú eszközök részesedése megnőtt a cég forgalmában.

A társaság korábban 20 százalékos profitzuhanást jelzett, így a tényleges 18 százalékos visszaesés akár kellemes meglepetés is lehet. Az elemzők egyébként rosszabb eredményre számítottak, a 9,55 milliárd dolláros profit részvényenként 10,09 század dolláros nyereséget jelent, míg előzetesen a 10,07 dolláros értékkel számoltak. A társaság 43,6 milliárd dolláros forgalma is jobb a vártnál, a Wall Street elemzői 42,59 milliárd dollárral kalkuláltak a márciusban zárult üzleti negyedévre.

Az Apple 37,4 millió iPhone-t értékesített az év első három hónapjában, ez 2,3 millióval több, mint egy évvel korábban. Nagyon megugrott az iPad-ek iránti kereslet, míg egy éve 11,8 milliót adtak el belőlük, addig az idén 19,5 milliót a márciusban zárult negyedévben.

A cég bejelentette, hogy megduplázza annak az összegnek a nagyságát, amelyet a részvényeseknek szánnak, ennek keretében növelik a részvényvisszavásárlásra szánt összeget és az osztalékot is. A vállalat 2015-ig százmilliárd dollárt szán erre a célra, csak a részvényvisszavásárlásra 60 milliárd dollárt fordítanak majd.

A társaság a következő negyedévre 33,5 és 35,5 milliárd dollár közötti forgalommal számol.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.