Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Fővárosi Önkormányzat közlekedésfejlesztési beruházásait megvalósító Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Széchenyi Lánchíd és a várhegyi alagút felújításának tervezésére. A budapesti Duna-hidak felújításának sora a Szabadság híd, az Északi vasúti híd, a Margit híd után a Széchenyi lánchíddal folytatódik, közölte a BKK.
A közlemény szerint a jelenkor igényeinek megfelelő teherbírás kialakítása érdekében cserélni kell a Lánchíd pályalemezét, meg kell javítani a korrodált acélszerkezeteket, el kell végezni a korrózióvédelmüket, a nem megfelelően működő hídsarukat ki kell javítani, illetve a láncszerkezet szorulásait meg kell szűntetni. Mindezt az a célvizsgálat állapította meg, amely 2011 szeptemberében a híd állapotának és teherbírásának felmérésére készült.
A híd városközponti elhelyezkedése, egyedülálló környezete indokolja a gyalogos- és közösségi közlekedés előnyben részesítését, jobb kiszolgálását, ezért a felújítás tervezésekor e szempontok kerülnek előtérbe a híd adottságaihoz igazított járműforgalom biztonságos fenntartása mellett.
A Lánchíd felújításához kapcsolódva kerül sor a várhegyi alagút felújítására is, amely során a teljes gépészeti rendszer, az alagút szigetelése és útburkolata is javításra kerül. A felújítások tervezése során a Clark Ádám tér forgalomtechnikai kialakításának felülvizsgálatára is sor kerül.
Az ajánlati felhívás eredményhirdetése 2013. június 3-án lesz, a nyertesnek a felújítási terveket 2014-ben kell leszállítania, és forrás biztosításáról szóló döntést követően ezután kezdődhetnek el a 2-3 éven át tartó kivitelezési munkák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.