„Mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján” – hangzott el a Médiapiac 2013 című konferencián. A piac csökkenő fogyasztás és gazdasági teljesítmény, átalakuló médiafogyasztás, erősen átrendeződő hirdetői költések mellett érte el ezt az eredményt.
A reklámtortából a 27,8 százalékos részesedésével legnagyobb szelet a televízióknak jutott. A 11,3 százalékos csökkenés mellett 48,7 milliárd forintos bevételt mutató televíziós szegmens azonban nagy bajban van: a hagyományos hirdetések mintegy 13 százalékkal hoztak kevesebbet tavaly, mint 2011-ben. Az online és mobilhirdetések 33,6 milliárdos, 18 százalékos növekedést mutató eredményéről szólva Novák Péter, a magyarországi Interactive Advertising Bureau (IAB) ügyvezetője arról beszélt, „mindenkinek hozzá kell szoknia, hogy egy-két éven belül harminc százalék feletti digitális arányról fognak beszélni” Magyarországon, szemben a tavalyi 19,2 százalékkal. Rossz évet zártak viszont a közterületisek: a 6,2 százalékos csökkenés 14,3 milliárd forintot hozott.
A korábbinál lényegesen több, összesen 111 rádiócsatorna vett részt az idei felmérésben, 2011-ben viszont csak a négy országos adó, így az adatokat nem lehet összehasonlítani. A hallgatottsági adatok alapján a piac 90 százalékát lefedő adók összbevétele 6,8 milliárd forint volt. Ennek döntő többségét s szpot jellegű bevételek adták. Ráadásul torzítja tisztán látást, hogy tavaly év közben megszűnt a Neo FM. A gazdasági környezet nem kedvezett a reklámipar szereplőinek, hiszen a hirdetők továbbra is költségcsökkentésre kényszerültek.
A rádió, mint reklámeszköz pedig még mindig alulértékelt a teljesítményéhez képest: naponta 6 millió embert meghaladó hallgatósággal a rádió ugyanis óriási tömegeket informál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.