BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámtorta: Még a televízióké a legnagyobb szelet

Még a televíziók érték el a legjobb eredményt tavaly a teljes hirdetési piacon belül, de az online és mobilhirdetések szegmense néhány éven belül beérhetik, ha maradnak a mostanában tapasztalható trendek.

„Mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján” – hangzott el a Médiapiac 2013 című konferencián. A piac csökkenő fogyasztás és gazdasági teljesítmény, átalakuló médiafogyasztás, erősen átrendeződő hirdetői költések mellett érte el ezt az eredményt.

A reklámtortából a 27,8 százalékos részesedésével legnagyobb szelet a televízióknak jutott. A 11,3 százalékos csökkenés mellett 48,7 milliárd forintos bevételt mutató televíziós szegmens azonban nagy bajban van: a hagyományos hirdetések mintegy 13 százalékkal hoztak kevesebbet tavaly, mint 2011-ben. Az online és mobilhirdetések 33,6 milliárdos, 18 százalékos növekedést mutató eredményéről szólva Novák Péter, a magyarországi Interactive Advertising Bureau (IAB) ügyvezetője arról beszélt, „mindenkinek hozzá kell szoknia, hogy egy-két éven belül harminc százalék feletti digitális arányról fognak beszélni” Magyarországon, szemben a tavalyi 19,2 százalékkal. Rossz évet zártak viszont a közterületisek: a 6,2 százalékos csökkenés 14,3 milliárd forintot hozott.

A korábbinál lényegesen több, összesen 111 rádiócsatorna vett részt az idei felmérésben, 2011-ben viszont csak a négy országos adó, így az adatokat nem lehet összehasonlítani. A hallgatottsági adatok alapján a piac 90 százalékát lefedő adók összbevétele 6,8 milliárd forint volt. Ennek döntő többségét s szpot jellegű bevételek adták. Ráadásul torzítja tisztán látást, hogy tavaly év közben megszűnt a Neo FM. A gazdasági környezet nem kedvezett a reklámipar szereplőinek, hiszen a hirdetők továbbra is költségcsökkentésre kényszerültek.

A rádió, mint reklámeszköz pedig még mindig alulértékelt a teljesítményéhez képest: naponta 6 millió embert meghaladó hallgatósággal a rádió ugyanis óriási tömegeket informál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.