BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Esik az agglomeráció népszerűsége

Drágább lett a megélhetés a Budapest környéki agglomerációban azoknak, akik továbbra is a fővárosban is dolgoznak, és nagyobb otthonra vágytak, mint amelyet maguk mögött hagytak, hangzott el a Kossuth Rádiában.

A legfrissebb felmérések szerint a fővárosból továbbra is többen költöznek el Pest megye településeire, mint ahányan betelepülnek onnan, a két szám közötti különbség azonban egyre inkább szűkül.

Az agglomerációba költözők csökkenő száma a lakáspiacon is érződik, egyre lejjebb megy a vidéki ingatlanok értéke, így nehéz helyzetben van, aki vissza akar térni Budapestre. Tosics Iván szociológus a Napközben szerdai adásában úgy fogalmazott, a kisebb településekről, ahol nincsenek munkahelyek, kevés a szolgáltatás, elköltözni, „az egy vágy lehet”, csak éppen szinte lehetetlen ugyanolyan lakást szerezni egy másik, jobb adottságú helyen.

Déry Attila, az Otthon Centrum vezető elemzője a  Kossuth Rádió műsorában elmondta, az agglomerációba áramlás a 90-es években indult meg Budapestről. Ez a hullám nagyjából a 2000-es évek elejéig tartott, 2002-ben már csak 15 ezres volt a főváros szempontjából negatív egyenleg, 2005-2008 között pedig évi 11 ezerre csökkent ez a szám.

A szakértő szerint az agglomeráció népszerűségének visszesését főleg a válság után, többek közt az emelkedő energiaárak okozták, amelyek megdrágították a fővárosihoz képest jellemzően nagyobb alapterületű vidéki ingatlanok fenntartását. Emellett, a benzin drágulásával, az ingázás is egyre többe került az elmúlt években – tette hozzá az elemző.

Déry Attila szerint az agglomeráció lakáspiaca a válságot valamivel jobban megérezte, mint a fővárosé. Amíg a piac 2007-ről 2011-re átlagban 55 százalékot csökkent, az agglomerációban 60 százalékos volt a visszaesés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.