A cég a közleményben megjegyzi, hogy a Samsung vezető pozícióra tör az okostelefonok piacán: tavaly 1,6 milliárd dollárral többet költött kommunikációra, és úgy tudta növelni piaci részesedését, hogy közben nagyon komoly innovációs tevékenységet folytatott.
A második helyezett Google 114 milliárd dollárt ér, és az idén 5 százalékos növekedést tudott felmutatni. A harmadik IBM márkaértéke szintén 100 milliárd dollár felett van, 112 milliárd dollár, tavalyhoz képest 3 százalékkal csökkent.
A listán a negyedik a McDonald''s, ötödik a Coca-Cola, hatodik a telekommunikációs szektorban érdekelt amerikai AT&T. Az első tízbe került még a Microsoft, a Marlboro, a Visa és a China Mobile.
A közlemény szerint a 100 vezető márka összesített értéke jelenleg 2600 milliárd dollár, összesített értéke 77 százalékkal nőtt 2006 óta.
A 2013-as lista egyértelműen mutatja, hogy a márkára fordított befektetések megtérülnek; az erős márkák piacrésze nő, árprémiumot tudnak érvényesíteni, és nagyobb megtérülést biztosítanak a részvénytulajdonosoknak - idézi a közlemény David Rothot, a kutatást megrendelő WPP marketingkommunikációs cégcsoport vezetőjét.
A legnagyobb mértékben, 63 százalékkal a Prada növelte márkaértékét, amely jelenleg 9,4 milliárd dollár.
A 2013-as listából kiderül, hogy kategóriánkénti összehasonlításban a söripar márkáinak összértéke nőtt a legnagyobb mértékben 2012-höz képest. A legnagyobb tíz sörmárka együttesen 36 százalékkal emelkedett, összesen 63 milliárd dollár az értékük. A növekedés elsősorban a Latin-Amerikában és Kínában tapasztalható értékesítés-felfutásnak köszönhető.
A 100 legértékesebb márka közül 29 tartozik a technológiai, illetve a telekom szektorba, értékben a top 100 43 százalékát adják ezek a márkák, ami több mint 1 trillió dollárt jelent. Az ebben a szektorban szereplő márkák összértéke többé-kevéssé változatlan maradt.
Ellentétben a Facebookkal, kínai versenytársa, a Tencent 52 százalékkal nőtt, ezzel a tíz legnagyobb mértékben növekvő márka egyike lett, és közel 800 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet.
A Yahoo új szereplő a listán, a 92. lett. A Yahooval szembeni elvárások - egyúttal a részvényárfolyamok is - azután lettek magasabbak, hogy a Google-tól csatlakozott a céghez az új vezető, Marissa Mayer, a változás pedig a márka értékének emelkedését hozta magával - olvasható a közleményben.
A világ legértékesebb márkáit rangsoroló kutatást a WPP csoport megrendelésére a Millward Brown piackutató cég készíti. 2013-ban nyolcadik alkalommal publikálják az eredményeket. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. A fogyasztói kutatások során több mint kétmillió vásárlót kérdeznek meg 14 kategóriában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.