BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még több Danone joghurtot ehetnek a kínaiak

Több mint 400 millió dollár értékben fektet be a francia Danone Kínában, hogy erősítse jelenlétét a világ második legnagyobb gazdaságának piacán.

A keddi kínai sajtójelentések szerint pozíciójának megszilárdítására a francia élelmiszeripari óriás 2,6 milliárd jüant (417 millió dollárt) szán két ügylet során. A Kínában jelenleg 22 gyárral jelen lévő francia cég kínai állami tulajdonban lévő partnerével, a COFCO-val együtt jegyzett vegyesvállalata, a Prominent Achiever Ltd. a hét elején azt jelentette be: 8,3 százalékos részesedést vásárol az ország legnagyobb tejipari cégében, a piac csaknem 17 százalékát magáénak tudó Mengniuban.

A vásárt "házon belül" bonyolítják a cégek, a részesedés ugyanis magától a COFCO-tól kerül át a vegyesvállalati Prominent Achiever-hez. Az üzlettel a világ legnagyobb joghurtgyártójaként számon tartott Danone-nak lehetősége nyílik rá, hogy minden eddiginél több kínai háztartást érjen el - áll a francia nagycég bejelentést követően kiadott közleményében.

Egy, a COFCO-tól és a Prominent Achiever-től független, másik, szintén a héten nyilvánosságra hozott üzlet során a Danone vegyesvállalat felállítását jelentette be a Mengniuval. A partnerség értelmében a közös cégben a Danone 20, kínai társa pedig 80 százalékos részesedéssel bír majd, s mindenek előtt mélyhűtött joghurtot gyártanak majd.

A "közösködésből" mindkét cég csak hasznot húzhat: a Danone technológiát és még nagyobb piaci jelenlétet kap, a Mengniu pedig a nyugati partnerséggel a cég korábbi, minőségi botrányai következtében megrogyott társadalmi bizalmat szerezhetné vissza. A vállalat felső árkategóriás termékeiben 2011 végén nagy mennyiségű gombamérget találtak, 2009-ben több termékmintájában melamint találtak. 2010-ben és 2011-ben több mint 200 gyermek került kórházba, miután az iskolában a Mengniu-terméket fogyasztottak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.