A teljes egészében uniós és hazai pályázati forrásból finanszírozott projekt keretében mintegy kéttucatnyi átkelőnél jobban látható és kevesebb áramot fogyasztó LED-es eszközökre cserélik le a sorompók fényjelzését adó izzókat, és nyolc helyen a meglevő fénysorompókat a fél úttestet elzáró csapórudakkal egészítik ki.
Emellett három kiemelten fontos helyen - a 86-os főúton Répcelaknál, a szombathelyi elkerülő út két pontján - bekamerázzák az átjárókat. Járműdiagnosztikai berendezéseket is telepítenek a vasútvonalak mentén, amelyek feladata az lesz, hogy a távolból is ellenőrizhető legyen a szerelvények tömege, a tengelyek terhelése, a rakomány esetleges megcsúszása, vagy az úgynevezett hőnfutás. Ez akkor következik be, amikor a szoruló fékek, vagy valamilyen deformáció miatt a forgó alkatrészek felhevülnek, és balesetveszélyessé válnak. Ilyenkor akár távvezérléssel meg is állíthatják a szerelvényt - közölték.
A jövő év közepén záruló projekt támogatási szerződését még 2012-ben írta alá a GYSEV Zrt. A kivitelezés munkálatait április közepén kezdte meg a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Dunántúli Kft. A járműdiagnosztikai berendezések telepítésére a közbeszerzési eljárás még folyamatban van.
A GYSEV Zrt. európai összehasonlításban is biztonságos vasúttársaságnak számít, hiszen az átjáróinak 82 százaléka technikailag biztosított. Ennek ellenére fontosnak tartja a vasúti átjárók és a vasúti közlekedés biztonságát - emelte ki a rendezvényen Kövesdi Szilárd a GYSEV vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.