BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobillal szárnyalt a Facebook

Az első negyedévben 1,46 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 38 százalékos növekedést jelent 2012 hasonló időszakához képest. A társaság nyeresége 7 százalékkal, 219 millió dollárra bővült.

Az év első három hónapjában elért bevétel túlnyomó többsége, 1,25 milliárd dollár a hirdetésekből származott. Ez a szegmens adta a cég forgalmának 85 százalékát és az is mutatja a hirdetők növekvő érdeklődését, hogy a reklámbevétel 43 százalékkal bővült 2013. első negyedévében az egy évvel korábbival összevetve.

A mobil hirdetési terület egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a Facebook forgalmából, az első három hónapban már 30 százalékát adta a reklámokból származó bevételnek. Egy negyedévvel ezelőtt még csak 23 százalék volt a részesedése. 

Az első negyedévben az egy részvényre jutó profit 9 dollárcent volt, igaz az egyszeri hatások nélkül ez az érték 12 dollárcent lett volna. Az előzetes elemzői várakozások részvényenként 12 centes nyereségről szóltak. A vállalat 1,46 milliárd dolláros bevétele ha kis mértékben is, de meghaladta az előzetes várakozásokat, az elemzők ugyanis 1,44 milliárd dolláros forgalommal kalkuláltak. 

A Facebooknak márciusban naponta átlagosan 665 millió aktív felhasználója volt, ez 26 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A havi aktív felhasználói szám elérte az 1,1 milliárdot, míg mobiltelefonról 751 millióan használták márciusban a közösségi oldalt, ami kiugró, 54 százalékos bővülést jelent 2012 hasonló időszakához képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.