A vállalkozások az Energiaspirál népszerűsítése során a terméknek egészségi állapot javító és betegség megelőző hatást tulajdonítottak. A tájékoztatásokkal azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt a vállalkozások célja, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. Fontos kiemelni, hogy az olyan fogyasztó, akinél valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben.
Az Energiaspirállal kapcsolatban megfogalmazott tájékoztatásokat reklámspotokban, televíziós vásárlási műsorokban, a vállalkozások saját honlapjain és egyéb termékleírásokban juttatták el a fogyasztókhoz. A hirdetésekben, termékleírásokban az eszköz pozitív hatásain túl több konkrét betegséget és azok tüneteit is felsorolták (pl. gerincproblémák, asztma, allergia, cukorbetegség, stb.), melyek azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy a készülék ezekre a problémákra is megoldást nyújt.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában azt vizsgálta, hogy a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások megfelelnek-e a valóságnak. A vizsgálat során ehhez a vállalkozásoknak olyan bizonyítékot kell bemutatniuk, amely minden kétséget kizáróan igazolja a hirdetésben szereplő állítások valódiságát. A vállalkozások állításaik igazolására természetgyógyászok véleményét, illetve fogyasztói tapasztalatokat mutattak be, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől, szakmai felhasználóktól származó vélemények.
A GVH megítélése szerint a vállalkozások által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így egyik cég sem tudta bizonyítani, hogy az Energiaspirállal ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások.
A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy az vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Multi Webshop Kft.-t 10 985 600 forint, a Csapó Invest Egészégjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft.-t pedig 1 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.