TREND A mintegy 3,2 millió négyzetméternyi magyar irodaállomány csak minimális mértékben, nem egészen 23 ezer négyzetméterrel bővült tavaly. A csökkenés 75 százalékos a 2011-es évhez képest, ami miatt folytatódott a csaknem három éve kezdődött költözési hullám az alacsonyabb kategóriás irodaházakból a magasabb és ezzel együtt a modernebb, költséghatékonyabb területekre. Soltész Tiberius, a svéd irodabútor gyártó magyar képviselete, a Kinnarps Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint ez a trend főként amiatt következett be, hogy a bérlők egyrészt költségcsökkentési megfontolásból hatékonyabb kialakítású irodaházakat kerestek, másrészről pedig erős pozícióban voltak az irodabérleti piacon. Nem is csoda, hogy 2012-ben a tulajdonképpen alig bővült irodapiacon az alapterületek 44 százalékára kötöttek új szerződést (költözés B kategóriás irodaházakból A kategóriásba), négy százalékot tett ki a bővítések aránya, 52 százalék pedig a bérleti szerződés hosszabbítása volt.
A költözések révén ugyanakkor a Kinnarps – több versenytársával együtt – árbevétel tekintetében visszakapaszkodott a válság előtti szint közelébe. A válság előtt az öt legnagyobb irodabútor forgalmazó cég árbevétele egyenként 600 millió - egymilliárd forint között mozgott, ami 2009-re átlagosan harmadával csökkent. Annak ellenére, hogy egyes cégeknél már a következő évben, 2010-ben elkezdődött a növekedés, sokan még most sem érték el a válság előtti nyereséget, mivel a fejlődést rendkívül megnehezíti, hogy a kereslet csökkenése miatt ugyanazon árbevétel mögött sokkal több munka és sokkal kisebb nyereség párosul.
A magyarországi irodabútor piac öt legnagyobb – hazánkban gyártóbázissal rendelkező – cégének árbevétele a teljes piaci volumen közel 37 százalékát, a kizárólag forgalmazó vállalatoké pedig – amelyek közé a Kinnarps is tartozik – a piac 16 százalékát fedi le. Az elmúlt évben a Kinnarps legtöbb ügyfele a Shared Service Center, az információtechnológia, a gyógyszergyártó és a szolgáltató szektorból került ki a gyártóvállalatok és a pénzügyi szférában tevékenykedő cégek mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.