Makrogazdasági-index (+0,8 pont): Két éves mélypontra süllyedt az elmúlt egy évben a makrogazdasági feltételek romlását tapasztaló cégek aránya (de még mindig meghaladja az 50 százalékot). A felmérésben résztvevő vállalatok vezetői továbbra is alacsony növekedéssel számolnak, az inflációs várakozásaik azonban jelentősen csökkentek. A belföldi kereslet elmozdulni látszik az eddigi holtpontról és a munkaerőköltség alakulását is a korábbinál sokkal kedvezőbbnek ítélték meg a vállalkozások.
Piac-index (+4,7 pont): Az MFB Indikátor eddigi történetében első alkalommal haladta meg a következő 12 hónapban a belföldi értékesítés bővülését váró cégek aránya a csökkenéssel számolókét. Elsősorban a mezőgazdaságban, az ipari ágazatok többségében, valamint a tercier szektor néhány területén (pl. infokommunikáció, turizmus) várható a hazai eladások növekedése a következő egy évben. A külföldi értékesítéssel kapcsolatos várakozások 2011. őszi szintre emelkedtek, az export következő 12 hónapos alakulásával kapcsolatban elsősorban az EU-n kívüli piacokon aktív vállalatok bizakodóak.
Finanszírozás-index (-0,1 pont): Az index stagnálása is kifejezi, hogy a vállalatok finanszírozási helyzete nem változott az elmúlt 12 hónap során (továbbra is majdnem minden harmadik cég szorul működési költségeinek fedezésére is külső forrásra), míg a cégek forrásbevonási kedvére továbbra is inkább a kivárás jellemző. A 2012 nyara óta tartó kamatcsökkentési ciklus vállalati hitelkamatlábakba való átgyűrűzését a cégek válaszai is visszaigazolták, emellett a bankok hitelezési hajlandóságában is javulást tapasztalnak a vállalkozások.
Beruházás-index (+17,6 pont): Az index rekordszintre ugrásában elsősorban a beruházási szándék jelentős erősödése áll: az MFB Indikátor történetében eddig nem látott szintre (50,0 százalék) nőtt a fejlesztést biztosan tervező cégek aránya, és soha nem volt ilyen alacsony az azt határozottan elvető vállalkozások hányada sem. A beruházási tervek élénkülése összhangban van a kapacitáskihasználtság alakulásával is: a kapacitásfelesleggel küzdő cégek aránya 50 százalék alá süllyedt. A fél évvel ezelőtti eredményekhez képest a fejlesztési hajtóerőkön belül elsősorban a külső és belső piacok várható bővülésének és a bevételek növekedésének szerepe erősödött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.