BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább csökkentek a budai lakásárak

A budai agglomerációban a válságot kezdete óta nagyjából 2000 ingatlan adás-vétele történt évente, ami kevesebb mint a fele a 2007-es, válság előtti adatnak. A tranzakciók háromnegyede családi ház, egynegyede téglából épült lakás.

Érden 2007-ben még 1648 ingatlan cserélt gazdát, 2011-ben pedig 74 százalékkal kevesebb, mindössze 474. Szentendre, Budaörs és Törökbálint is több mint a felét elveszített a piacnak.

A Duna House adatai alapján a megvásárolt ingatlanok átlagos négyzetméterára az elmúlt egy évben lakás esetén 242 ezer forint volt, házak esetén pedig 187 ezer forint. Mindkét típus esetében az országos trendeknek megfelelően 2009-ben erősebb árzuhanás következett be, majd lassú ütemű esés, amely elmúlt 1,5-2 évben inkább stagnálásnak mondható.

A lakások átlagos négyzetméterárai nagy eltéréseket mutatnak a fontosabb településeken. Ezek között a legalacsonyabb áron Érden vásároltak 207 ezer forintért, ennél valamivel drágábban 230 ezer forintért vettek Szentendrén, Budaörsön már négyzetméterenként 250 ezer forint fölött volt az átlag. A legolcsóbb Tárnok 150 ezerrel a Nagykovácsi által 293 ezerrel forinttal vezetett lista alján.

A házakat átlagosan 241 nap alatt-, a lakásokat pedig 281 nap alatt lehetett értékesíteni. A családi házak eladóinak rugalmasnak kellett lenniük az alku során. Átlagosan 9 százalékkal kellett csökkenteniük az elsőre elképzelt árat, hogy megjelenjenek a vevők, akik további 10 százalékos alku után kötöttek csak üzletet. A lakásoknál mindkét esetben hat százalékról beszélhetünk.

A legszélsőségesebb trend Szentendrén alakult ki: családi ház értékesítésnél 16 százalékos irányár csökkentés és az alku során ebből további 21 százalékos engedmény lett az átlag. A szomszédos Pomázon ugyanakkor ezek az értékek szélsőségesen jók: csupán 3 és 7 százalékos volt a vásárlók által megkövetelt árcsökkentés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.