TREND A múlt évben 177 milliárd forintos volt a hazai online kiskereskedelmi piac az eNet Kft. adatai szerint, ami 14 százalékos bővülést jelent 2011-hez képest. A kutatócég előrejelzése alapján a dinamikus bővülés az idén sem áll meg, és a kosaras rendszerben értékesítő hazai webáruházak forgalma várhatóan eléri majd a 200 milliárd forintot.
A vásárlások átlagos értéke 7500 forint körül alakult 2012-ben. A forgalmat tekintve a leggyakrabban használt fizetési mód az utánvét, a nagy áruházak körében ugyanakkor évek óta növekszik a bolti átvétel részesedése, ezen belül is a bankkártyával fizetők aránya.
Az online boltokat választók leginkább számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközöket, élelmiszert, könyvet, lakásfelszerelést, játékokat és ajándékot vásárolnak. A leggyorsabban növekvő termékkategóriák között vannak a ruházati, szépségápolási cikkek, de az egészséges életmódhoz köthető árukat is egyre többen vásárolják a világhálón.
Az okostelefon átalakítja a netes vásárlói szokásokat is, az eNet adatai alapján 2012-ben a webáruházak látogatóinak 5 százaléka érkezett mobil platformon keresztül. A vásárlást is mobilról intézők aránya 3,3 százalék volt.
Az elmúlt egy évben a 14 évesnél idősebbek közül 1,65 millióan vettek valamit a hazai webshopokban, vagyis nagyjából a felnőtt lakosság egyötöde élt a lehetőséggel. Ez a szám tovább nőhet köszönhetően annak, hogy a nagy kiskereskedelmi üzletláncok is egyre nagyobb figyelmet fordítanak az online értékesítésre. A Tesco márciusban indította el a netes forgalmazást, és abban a hónapban újult meg a CBA webáruháza is. Sőt, úgy tudjuk, mindkét üzletlánc kiterjesztené a jelenleg Budapestre és környezetére korlátozódó kiszállítást az ország további területeire még az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.