A piac összességében 4,2 százalékkal 43,6 millió eladott darabra szűkült. A hagyományos mobiltelefonok eladása a vásárlói érdeklődés okostelefonokra való átállása miatt a várakozásoknak megfelelően nagymértékben visszaesett, számuk az egy évvel korábbihoz képest 31 százalékkal 12 millióra csökkent. Az okostelefon értékesítések száma eközben a vártnál kisebb mértékben, 12 százalékkal 31,6 millióra emelkedett, ami az IDC statisztikáinak kezdete, 2004 óta a legalacsonyabb növekedési ütem.
Az okostelefon értékesítések lassuló növekedésének az oka egyrészt a gazdasági nehézségek miatt csökkenő elkölthető jövedelem Európában, valamint a szolgáltatók által a készülékekre adott támogatás mértékének csökkenése. Elsősorban a dél-európai országokra jellemző, hogy a mobiltelefon-tulajdonosok halogatják készülékeik lecserélését okostelefonra, míg az okostelefon- használatban szinte már telített észak-európai országokban megnőtt a készülékek használati ideje.
A készülékgyártók Európában kettős problémával kell hogy szembenézzenek: a gazdasági nehézségek egyrészt szám szerint csökkentik a keresletet, másrészt az olcsóbb készülékek felé tolják el a vásárlók érdeklődését. Mindkét tényező nyomás alá helyezi a gyártók értékesítési árbevételét és haszonkulcsát.
Az operációs rendszerek versenyében a Google Android vezette az értékesítéseket az első negyedévben: 21,9 millió Android rendszeren futó készüléket értékesítettek, részarányuk így 69 százalékra nőtt a 2012 első negyedévi 55 százalékról. Az Apple iOS operációs rendszerének piaci részesedése 20 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 25 százalékról. A Windows Phone a harmadik legnagyobb operációs rendszerré lépett elő a régióban, részaránya 6 százalékra emelkedett 4 százalékról.
Az okostelefon eladásokat az első negyedévben a Samsung vezette 45 százalékos piaci részesedéssel, 14,3 millió eladott készülékkel. A második helyen az Apple állt 20 százalékkal, 6,2 milliós értékesítési számmal. A harmadik a Sony volt 10 százalékkal, illetve 3,2 millió készülékkel, a negyedik az LG 8 százalékkal, 2,4 millió készülékkel, az ötödik a Nokia 5 százalékkal, 1,6 millió készülékkel, míg az összes többi készülékgyártó együttesen 12 százalékos részesedést tudott kivívni magának a nyugat-európai piacon 3,9 millió készülék értékesítésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.