„A kormány és a Magyar Reklámszövetség az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztetett a médiavállalkozásokat sújtó tervezett adóval kapcsolatosan. A tárgyalásokban a széleskörű iparági összefogás eredményeképp részt vett az összes érintett szakmai szervezet. A következő egyeztetés ma lett volna, azonban a Miniszterelnökség azt a tájékoztatást adta a Magyar Reklámszövetség részére, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a Parlament elé”– közölte lapunkkal Balogh Virág.
A szövetség főtikára hozzátette: ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását. A tervezett adó mértéke a Nemzetgazdasági Minisztérium tervezete szerint sávosan emelkedett volna: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot. A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) szerint a médiaszektorra kivetni tervezett adó visszafordíthatatlan folyamatokat indíthatott volna el és beláthatatlan károkat okozna a magyar médiapiac, különösen a televíziós iparág szereplőinek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.