BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha a gyárnak égnie kell, égni fog - Szabotálták a termelést a Michelinnél

„Ha a gyárnak égnie kell, égni fog” – ezzel kommentálta a Michelin Joué-lÈs-Tours-i üzemében bejelentett 730 fős leépítést Claude Guillon, a legnagyobb francia szakszervezet, a CGT illetékese a helyszínen.

A francia sajtó beszámolója szerint a hétfői bejelentést követően több száz dolgozó gyűlt össze a Michelin gyár udvarán, a munkások szaboltálták a termelést, megakadályozták az abroncsokat szállító kamionok feltöltését és közlekedését. A hírek szerint a teherautók kedd reggel is rakomány nélkül voltak kénytelenek elhagyni az üzemet, miközben a Michelin illetékesei már megkezdték a tárgyalást a restrukturálási tervekről.

Jean-Dominique Senard, a Michelin első embere kijelentette, hogy a Tours-i üzem nem zár be. A Michelin egyúttal mindent megtesz azért, hogy kommunikálja: a lehető legtöbb dolgozónak ajánl új állást a bővítendő La Roche-sur-Yon-i  telephelyén, emellett a nyugdíjazandó és a cégtől végleg távozó alkalmazottaknak is segít.

A francia kormánynak tehát ismét egy jelentős gyár leépítésével kell szembenéznie, igaz, ezt ellensúlyozza a Michelin által bejelentett 800 millió eurós hazai befektetési terv. Párizs finoman szólva óvatos nyilatkozatokat tett eddig. Pierre Moscovici gazdasági miniszter szerint a kabinet "mindent megtesz azért, hogy a dolgok a lehető legjobban alakuljanak", Arnaud Montebourg ipari miniszter pedig "néhány pontosítást" kért a konszerntől, hozzátéve, hogy a kormány feszült figyelemmel kíséri az eseményeket.
"Nem várhatjuk meg, hogy a dolgok végzetesen rosszra forduljanak, mielőtt döntéseket hozunk" – így reagált a Le Figarónak adott interjújában a Michelin vezére arra, hogy a leépítésre annak ellenére kerül sor, hogy a vállalat nyereséges. Senard hozzátette, hogy a most átalakítandó abroncsgyárak negatív üzemi eredményt produkáltak, ez pedig nem tartható.

Azzal a szóbeszéddel kapcsolatban, hogy a Michelin fejlődő régiókba telepítheti a termelését Franciaországból, a menedzser úgy reagált: az állítás értelmetlen, az üzemeket úgy kell elosztani, hogy a termelés gazdaságos legyen, vagyis a francia kereslet kielégítésére alkalmatlanok a fejlődő államokban kiépített üzemek. Serand hozzátette, hogy miközben a Michelin globális termelésében Franciaország mindössze 10 százalékot képvisel, az országban eszközölt befektetések mértéke jelentős. A menedzser emellett hangsúlyozta, hogy a kormányzatot időben és részletesen értesítették a tervekről és a kabinet látott benne fantáziát, annak ellenére, hogy még nem oldottak meg minden gondot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.