BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar márka előzi az Apple-t

Egy magyar márka, a MyAudio volt a legnépszerűbb az első negyedévben a táblagépek hazai piacán. A készülékeket forgalmazó AC&IP Control Kft. a tavalyi 70 ezres értékesítés megduplázására készül az idén, és erősítenének az okostelefonok területén is.

A MyAudio táblagépek voltak a legnépszerűbbek az első negyedévben Magyarországon, ez a márka bírt a legnagyobb piaci részesedéssel – tudtuk meg Lacza Gábortól, a készülékeket forgalmazó AC&IP Control Kft. ügyvezető igazgatójától. A 2006-ban létrehozott, miskolci központú cég 2011 óta forgalmaz tableteket a MyAudio márkanév alatt. Az eszközöket kínai partnerek gyártják, azonban a csomagolást már itthon végzik. A cégnek a múlt év hozta meg az igazi áttörést, amiben szerepet játszott az is, hogy intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek.

A cseh, szlovák és lengyel piacon már 2011 végén megjelentek saját táblagépeikkel, a múlt évben pedig Szlovéniában és Horvátországban is megkezdték azok forgalmazását.

„A stratégiánk szerint közvetlenül a forrástól, vagyis a gyártóktól vásárolunk és magukkal az áruházláncokkal kötünk szerződést az értékesítésre” – mondta el Lacza Gábor. A cégvezető szerint a jelentős hazai műszaki és kiskereskedelmi üzletláncok kínálatában megtalálhatóak a MyAudio táblagépek. A nemzetközi terjeszkedésnél is hasonló modellt használnak, így például közvetlenül a Tesco angliai központjával állapodtak meg arról, hogy az áruházlánc lengyel, szlovák és cseh boltjaiban is árulják a készülékeiket. De közvetlen értékesítést is végeznek a Budapest belvárosában kialakított bemutatótermükben – tette hozzá Lacza Gábor. Sőt, a vállalat együttműködik a SuperTV2-vel is, így a TV2 csoporthoz tartozó csatorna nevével forgalmazott táblagépek is MyAudio eszközök.

A tabletek iránti egyre nagyobb kereslet, illetve a nemzetközi jelenlét hatására a múlt évben már 70 ezerre nőtt az AC&IP által eladott készülékek száma – ebből valamivel több, mint 50 ezer Magyarországon kelt el –, és az idén további jelentős bővülésre számít Lacza Gábor, akár duplázódhat is ez az érték. Az első négy hónap alapján reálisnak tűnik ez a várakozás, ugyanis január és április között kétszer annyi MyAudio tabletet adtak el, mint egy évvel korábban. A társaság árbevétele tavaly már több mint kétmilliárd forint volt, ami kétszerese volt a 2011-esnek. A cégvezető szerint ebben a vonatkozásban is elképzelhető az idén a duplázás.

Lacza Gábor beszámolója szerint a termékeik népszerűségében a viszonylag széles kínálat mellett a számos szolgáltatás is meghatározó szerepet játszik. Így például 30 gigabájtos felhő (cloud) tárhelyet kínálnak a készülékek mellé, illetve egy olyan alkalmazást, amellyel 2000 tévécsatorna online adását érhetik el a felhasználók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.